Är det någon som vet en bra guide till att installera MS på folkvagn? Hade tänkt köra E85 problem fördelar/nackdelar. Hur beräkna spridare? osv....
Tacksam för svar.
Christer
Funkar väl ungefär som på vilken annan motor som helst, bortsett från att det inte finns något vatten att ta temp på. Kanske går att kalibrera om för oljetemp.
Spridarstorlek räknar man ut efter effektuttag med en formel, räkna med ca 30% större behov med e85.
Man sätter vattentempgivaren på oljan istället bara. Annars är det ju betydligt enklare att montera ms i en gammal folkvagn än en modern bil. 
Hur enkelt det är beror ju på vilken typ av installation man väljer, ett eller flera spjäll.
Oljetempen bör ju inte va så svårt, man får bara justera berikningen efter oljans temp.
Jag skulle rekommendera alla som väljer ms att köpa färdigbyggd med reläkort och reläkabel, det förenklar mkt, samt ms 2 eller 3, version 3.
Sen är det bara att regga tunerstudio, det kostar 300kr och ger tillgång till autotune som är djukt smidigt.
Här finns ett bygge med MS
Jag håller på med MS2 v3 men har en del kvar. Projektet stannade liksom upp
Tittade en del på Malfamartins silver hawk (Tillsalu på blocket just nu) där han monterat Ms på Typ 3 motor.
http://www.malfamartin.se/Megasquirt.html
Intressant läsning med en del avslöjade fallgropar.
Tack för fina tips. Nu till hårdvaran
Hur får man ta i ett MS?
Löder man ett själv eller vart finner man dem.
Finns någon MOFID i Stockholm som säljer MS
Köp av Mofid eller GZ Racing. 
Båda länkarna finner du längst ner på denna sida, http://www.skogenracing.org/ 
Backeliten, Mofid, protoparts.fi eller diyautotune om du vill bygga själv.. Skulle rekommendera att köpa ett färdigbyggt efter dina önskemål. Det är jävligt pilligt att löda hela kortet själv och blir lätt fel om man inte är noga. Sen behövs en lödstation, stativ etc. Dvs de pengar det kostar extra för ett färdigt. På ett färdigbyggt får du de funktioner du vill ha, den typ av varvtalsgivare, ingångar, utgångar etc, testat och funktionsgaranti.
