1600 motor i min 61a, måste jag slipa ut växellådan?
Kör med 200mm platta och tillhörande svhjul, någoin som har en bild på vart i lådan jag behöver slipa mm? och hur mycket? tack! 
Först och främst måste du slipa ur klackarna som inte går att missa. Blir jävligt tunt kring startdrevet. Sen måste du även ta lite på djupet. Lättaste är att ha ett löst svänghjul du kan testa dig fram med. Spraya inne i växellådan med färg ochse var det tar i när du snurrar runt svänghjulet.
Slipar du med rondell så var försiktig med att träffa bultar och annan gnistande metall. Då kan din bil vara ett minne blott då magnesium brinner fort.
Först och främst måste du slipa ur klackarna som inte går att missa. Blir jävligt tunt kring startdrevet. Sen måste du även ta lite på djupet. Lättaste är att ha ett löst svänghjul du kan testa dig fram med. Spraya inne i växellådan med färg ochse var det tar i när du snurrar runt svänghjulet.
Slipar du med rondell så var försiktig med att träffa bultar och annan gnistande metall. Då kan din bil vara ett minne blott då magnesium brinner fort.
okej! Hm.. nu blir man ju lite rädd! tyvärr har jag inget löst, men jag kan ju göra en i samma mått fast i trä eller liknande!?
Vad är ditt tips för att "slipa" bort det? har 2veckor på mig så gör inget om det tar tid! 
Ta ett löst 200mm svänghjul centrera det så ser du.
If it sounds good it is good!
Ett slipstift är jäkligt mkt säkrare och lättare att komma åt med på vissa ställen. Finns ju för både borrmaskin och luftdrivet.
Du har väl ett svänghjul som sitter på motorn som går att ta lös?
Ta vinkelslip sen när du fått in motorn lite så drar du igång motorn och spänner in den efter hand.. blir som en riktigt bra fräs då och den tar precis så mkt som man behöver ta=)
Pickup från -67
Som sagt, akta dig för bultar och sådant! En kompis till mig gjorde inte det och han brände sönder halva kroppen. hade kanske vart helt slut med han om en annan kille inte klivit in i garaget just när det hände!
fick tag i ett löst svänghjul idag, om jag fattar allt rätt så skall det inte gå att köra i svänghjulet i lådan när den är oslipad? efter en stunds slipande går det in men inte kommit så långt att det går att snurra.
När du kommit så långt att det går in en bit så kan du montera motorn med svänghjulet så långt in det går utan att skruva fast den.Om du sen vrider runt motorn så får du märken från kuggarna där det tar i...
När du kommit så långt att det går in en bit så kan du montera motorn med svänghjulet så långt in det går utan att skruva fast den.Om du sen vrider runt motorn så får du märken från kuggarna där det tar i...
Japp, spraya lite färg innan jag åkte hem med på några ställen där jag tror det kan vara, hopas få i härken i morgon