1

Jag tänkte att jag kunde bolla lite tankar med er andra.
Jag har kollat på en 58:a helt orginal med pilar mm orginal lack med vad jag kunde se.
Jag har inte studerat den kanon noga för det var rätt mörkt när jag kollade på den.
Den har står i ett uthus och har säkert gjort det i 20 år.
Jag kunde inte direkt se någon rost men som sagt jag har inte studerat den i detalj än.
Man vill ju ha lite hum om vad den är värd när man lägger ett bud på den.
Mätaren har inte slått runt än vad mamman som äger den sa men det är sonen som jag antagligen
förhandlar priset med.
Värde 20-25 så här utan bilder men det vill jag inte betala  ICQ/ag
Tror att den kan vara agave grön  ICQ/ab

2 Senaste redigerad av kisavw (2013-02-08 18:21:44)

Säg till att du vill kolla i dagsljus så du kan se vad som behövs göras
sen räkna baklänges ifrån vad dom förväntas sälja den för.
Det brukar fungera med bra argument och prisbild på tex svetsning plåt delar etc.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

hittar du lite rost finns där nog lite mer än man ser.
jag betala 5 balobbas för min i lite påbörjad callook.
men den va billig.. 
har den stått i 20 år skulle inte jag betala över 15 om den inte är sjukt fin.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4

2007 köpte jag min dåvarande 58a för 9000:-. Då hade den stått orörd på en loge under ett antal år. Bilen hade aldrig varit rostlagad, men inredningen var väldigt sunkig. Motorn var utbytt till en 34hk. Lacken var sliten, men gick att polera upp.
Bromsarna renoverades, lacken polerades och inredningen fräschades till och bilen besiktigades. Körde med den en sommar, varefter den såldes.

Vid köpet
http://www.forumbilder.se/CDBKJ/dsc01090.JPG

När den såldes

http://www.forumbilder.se/CDBKJ/dsc00022.JPG

VW 1200 -60
VW 1300 -66

5

Härligt johan! Köp! Nu får du ta dig i kragen o masa dig ut i garaget me bara  Default/yikes

vw typ-1 1967

6

Nä upp till 15000:- kan jag kanske tänka att den kan kosta för den för den ser fin ut
Men jag kollade mitt kvitto ifrån ovalen och det kostar ju ca 3000:- att gå igenom hela bromssystemet men det är kanske lite billigare på en 58:a
Runt 10000:- hade varit ok för mig.

7

Orginallack och ingen rost. 40000kr skulle jag säga

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

8

40 papp är mycket för en bil där både motor och bromssystem är de minsta man måste gå igenom?

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

9

40 papp är skitbilligt för en rostfri bil med orginallack. Motor och bromsar är slitdetaljer.
Det är inte karossplåt och orginallack

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

10

nja, lite väl mycket.
denna för 10 mer så är den en färdig oval.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Vw … =4&w=3

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

11

larsson skrev:

40 papp är skitbilligt för en rostfri bil med orginallack. Motor och bromsar är slitdetaljer.
Det är inte karossplåt och orginallack

X 2 !!! ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

12

Oj vilken fin (orörd?)  oval i länken ovan!

58 må ha varit undervärderade tidigare och kanske gått upp på sistone, men 40 för ett objekt låter lite saftigt, men för en körklar som den som nyna sålde, 40-50, tja, är det bilen man letar efter så...

däck, bromsar och saker som ofta är fel eller dåligt som pilar och bakljus (även om bara linserna är fel) går snabbt på många tusenlappar om man inte har fyndat det grejjorna och har på hyllan... Men tyvärr är det väl ofta rost som man inte ser förrns man börjar rota...

Köper man för att "göra affär" så känns 25 som man får låg timlön för eget arbete, även om bilen är hyggligt rostfri. Är det bilen man verkligen letat efter och vill ha så spelar det kanske mindre roll om den kostar 15 eller 25?

15 är väl inget skambud om bilen är sjysst, men inte är körbar.

Är inte frågan vad man ska bjuda, inte vad bilen "kan" säljas för på ebay? Uppenbarligen har bilens ägare inte bemödat sig att annonsera ut den hittils... så varför bjuda det han kan få om han lägger arbete och tid att fota och visa bilen för massor av folk? När han kan sälja direkt utan strul till dig...

lycka till iallafall, jag gillar dessa 58-59 bilar...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

13

johan_l skrev:

Oj vilken fin (orörd?)  oval i länken ovan!

58 må ha varit undervärderade tidigare och kanske gått upp på sistone, men 40 för ett objekt låter lite saftigt, men för en körklar som den som nyna sålde, 40-50, tja, är det bilen man letar efter så...

däck, bromsar och saker som ofta är fel eller dåligt som pilar och bakljus (även om bara linserna är fel) går snabbt på många tusenlappar om man inte har fyndat det grejjorna och har på hyllan... Men tyvärr är det väl ofta rost som man inte ser förrns man börjar rota...

Köper man för att "göra affär" så känns 25 som man får låg timlön för eget arbete, även om bilen är hyggligt rostfri. Är det bilen man verkligen letat efter och vill ha så spelar det kanske mindre roll om den kostar 15 eller 25?

15 är väl inget skambud om bilen är sjysst, men inte är körbar.

Är inte frågan vad man ska bjuda, inte vad bilen "kan" säljas för på ebay? Uppenbarligen har bilens ägare inte bemödat sig att annonsera ut den hittils... så varför bjuda det han kan få om han lägger arbete och tid att fota och visa bilen för massor av folk? När han kan sälja direkt utan strul till dig...

lycka till iallafall, jag gillar dessa 58-59 bilar...

Kan bara tillägga att jag fick 47k för min 58a när jag sålde den. Det var en sliten originalare, men aldrig rostlagad. Dock med fel motor.

Ovalen i länken ovan ser väldigt fin ut. Synd bara att de har satt in 60-63 dörrsidor.........

VW 1200 -60
VW 1300 -66

14

Tror det ofta är olika kategorier människor som köper en bil som stått 20 år på en loge eller en bil som är körklar och nyputsad för att åka direkt till en mhrf träff. För den som inte har tid eller möjlighet att skruva själv finns ju inte på kartan att köpa ett logfynd oavsett pris...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)