Någon som vet om man kan använda sig nått av typ 3s irs om man ska konvertera en splitt buss ?
Du tänker på att använda en typ1-3 IRS vxl-låda ?
Annars ligger det väl närmare till tanken att flytta all IRS ifrån en 70-tals Typ2..?
Tänkte om det gick att använda bärarmarna, lådan och fästen, typ 2 ger för bred spårvidd_
Typ3 är i princip samma som Typ1.
Det som skiljer på lådan är väl växelföraren (hockeyklubban) och sen saknas väl hålen för gummikuddarna som Typ1 har. Vissa Typ3 (Variant?) har dubbla svärd vilket kan vara bra till en busskonvertering.
Ali G
Varför är dubbla svärd bra till buss?
Varför är dubbla svärd bra till buss?
Helt enkelt av samma anledning som det är bra på Typ3, den är tyngre. På de första Typ1 automaterna satt det oxå dubbla men det förvann senare.
Ali G
Typ3 är i princip samma som Typ1.
Det som skiljer på lådan är väl växelföraren (hockeyklubban) och sen saknas väl hålen för gummikuddarna som Typ1 har. Vissa Typ3 (Variant?) har dubbla svärd vilket kan vara bra till en busskonvertering.
Hålen för kuddarna saknas inte, dem är bara pluggade 
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Dom saknas på vissa lådor,men kan ju lätt borras upp..
Svwerker skrev:Typ3 är i princip samma som Typ1.
Det som skiljer på lådan är väl växelföraren (hockeyklubban) och sen saknas väl hålen för gummikuddarna som Typ1 har. Vissa Typ3 (Variant?) har dubbla svärd vilket kan vara bra till en busskonvertering.Hålen för kuddarna saknas inte, dem är bara pluggade
Då får oss ta bort pluggarna, eller borra då de inte finns. 
Ali G
Det går bra att köra typ 1-3 irs på splittbuss...bärarmar,låda och drivaxlar och vill du få tillbaka wide-five bultmönstret så funkar baktrummor från typ 3 från 62-63
Det finns även färdiga fästen att köpa för bärarmarnas infästning på torsionsröret.
GW.P
wille skrev:Svwerker skrev:Typ3 är i princip samma som Typ1.
Det som skiljer på lådan är väl växelföraren (hockeyklubban) och sen saknas väl hålen för gummikuddarna som Typ1 har. Vissa Typ3 (Variant?) har dubbla svärd vilket kan vara bra till en busskonvertering.Hålen för kuddarna saknas inte, dem är bara pluggade
Då får oss ta bort pluggarna, eller borra då de inte finns.
Där ser man 
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Calle skrev:Varför är dubbla svärd bra till buss?
Helt enkelt av samma anledning som det är bra på Typ3, den är tyngre. På de första Typ1 automaterna satt det oxå dubbla men det förvann senare.
Aha, det var inte mer avancerat än så! 
