Efter dryga tusen timmars jobb är min bil äntligen lackad och redo för montering!
Tänkte dela med mig lite även här då jag tycker det är fantastiskt kul att följa VW-scenens byggen också!
Euforisk känsla.

Lite före-bilder:

Blästring
Nyförzinkat

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Porsche 912 1966
Efter dryga tusen timmars jobb är min bil äntligen lackad och redo för montering!
Tänkte dela med mig lite även här då jag tycker det är fantastiskt kul att följa VW-scenens byggen också!
Euforisk känsla.

Lite före-bilder:

Blästring
Nyförzinkat

Jösses vilken insats. Mkt bra val av färg på bilen.
Grymt jobb nedlagt! Ser ut att kunna bli en otroligt fin Porsche!
Å tjena! Vilket arbete! Hoppas på en fet sänkning på den. Har du spanat in den här snubben: http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw - INSPIRATION!
Dra åt h-vete vad det här kostar, eller hur? 
Grymt jobb
Härligt bygge,tack för att du delar med dig...måste kännas härligt att komma så här långt! 
Snyggt jobbat 4tummar upp(lånade fruns) 
Grymt! 912 är den finaste porchen!
Tusen tack för komplimangerna!
Det har kostat mycket, mycket tid och lärdomar eftersom jag aldrig tidigare renoverat eller sysslat med bilar, har gjort allt jobb själv förutom lack men fått mycket råd, tips och handledning från fantastiskt hjälpsamma entusiaster!
Motorn, ska snyggas till lite mer men redo för montering, fullt original.

Här är en "före" bild, körde i början en rullande renovering innan jag beslöt mig för att riva ner den helt. Bytte golv och lite annat och körde sedan sommaren 2011 Sverige runt för att sen göra "resten" som blev lite mer än planerat.

Inredning

Lite mer bilder på motorer jag har och lite annat etc.
Lite rallytillbehör

Originalratt(Tillval till 912) med alu-nav

Extramotorn demonteras

Nytt kopplingskit till extramotorn

1750cc kolv/cylinderkit, funderar på att uppgradera till smidda JE och höja kompen lite i extramotorn. 
Redan som ung gasades det friskt fast då i vätskekylt och amerikanskt, min fars 69-stingray

Extra 912-block

NOS-godis, oljekylare till extramotorn hittades i USA

Toppar till extramotorn iordninggjorda med nya styrningar och ventiler, inte "färdiga" ännu, tryter lite i plånboken emellanåt med lack och annat.

Snyggt! Jävligt snyggt!!!
Tjena Jesse! Efter att följt tråden sedan start på early911.se och även gjort studiebesök kan jag intyga vilket fint och noggrant jobb från grunden detta är! 
Härlig renovering på snygg bil 
Skall du fortsätta köra fux eller blir det plåtfälgar med kapsel..
Fin renovering!
Kul med fint detaljarbete.
Härligt jobb, älskar att se riktigt fina renoveringar, Bra jobbat !!!
Plåten du använt, är det den danska repro plåten ?
Isåfall, var den bra i passform o utförande ??
Grymt jobb, verkligen !!
Tummen upp
Tjena Rickard! Tack för de snälla orden! Du är välkommen på putsbesök när det passar, ta med en putsduk bara
Monterar inredning fönster och hjulupphängning i Nacka, kör sedan över den till mitt garage för drivlinan.
Och tack alla andra också! Energi behövs, speciellt när man är nere som djupast i kapandet!
Jag har lite olika alternativ gällande fälgarna, 4,5" plåt, 4,5" krom samt ett set 5,5" plåt som jag i framtiden ämnar att bredda till 6,5" eller liknande. Blir nog Fuchs till en början eftersom jag monterat nya däck på dem, orkar inte lägga om, vill bara ut & åka 
Woffe, angående plåt så har jag använt lite det som är "bäst", golv, ruthörn. innertrösklar + framvagn, nospanel från Dansk, hatthylla från dansken Marek, yttertrösklar från ferdinand.se (Dansk´s trösklar är inte korrekta) Området under pedalställ fram mot framvagn från restoration panels (restoration designs Holländska agent/verksamhet)En del Porsche-originalplåt också, inte alltid så dyrt som man kan tro!
Ok, tackar..........När du säger "dansk" är det JP-group du menar då ?
Fint det blir, var lämnade du in på förnickling?
Och fixa en 356 tråd också...
Fantastisk renovering av en fantastisk bil.....
Karossen hämtades från lack idag!
Står nu tryggt & varmt hemma, blir svårt att sova inatt då jag inte har garaget precis runt knuten.. Vill dit och pilla!
Woffe, det stämmer!
Ludvig, suftar du på förzinkningen? Den gjordes av Excellent AB, chromet av Fintlings Ytbehandlingsfabrik i Solna.
Lasslo, det värmer att höra!!

snyggt som f.. vad heter färgen??
Färgen heter Golfblau, färgkod 6603, en originalfärg 1966 och tillika denna bils originalfärg.
Var inte alls säker vilken färg jag ville ha på bilen tills jag började ta reda mer om originalfärgen, den skiftar hejvilt om man söker på nätet varför jag var osäker men efter att ha sett den i verkligheten var jag fast!
Kul med lite färg i tillvaron!
Fantastiskt bygge - brilliant!
MVH
Johan
Otroligt trevlig bil, hoppas du fortsätter och uppdaterar
Mikromekning nu!
Två timmars jobb i garaget, fick ner bilen från rullvagnen och upp på pallbockar så jag kan börja montera hjulupphängning, torrpassade motorrumsdämpmattan som behöver justeras lite för att sitta perfekt men det blir bra!

Tvättade av dörrsidor och polerade upp dimljusen, fortfarande supernöjd med finishen på de hemmasydda dörrsidorna.

(2 år gammal bild från när min fru och jag sydde/tillverkade dem)

Tog med innerhandtagen hem idag, blir till att klä av dem och använda som mallar för nya. Ska försöka övertala frun att plocka fram symaskinen och hjälpa lite, en baggis för en sådan talang!
Har även vart och köpt krympslang och vinyltejp och skall ge mig på elen inom kort, det är ju lite tråkigt att inte förnya allt även där men det har fungerat tidigare så jag kör enligt "If it ain´t broke don´t try to fix it" devisen.
Dom hade lite egen skyltning på Elfa där jag handlade

Boxerville » Projekt - icke VW » Porsche 912 1966
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.