1

Som rubriken, passar de rakt i eller måste jag byta/ bygga om något? Vill sänka bilen med hjälp av reduktionsväxlarna för att istället för att höja upp lådan eller kapa i plattan och/eller karossen:)

2

Eller går de sätta reduktionsväxel på befintlig låda/drivaxlar? Har en 67a  ICQ/ab

3

Drivaxlar o rör går att flytta över, gjort det på en tidig 60 talslåda, man får vända på kronhjulet också annars blir det fyra back o en fram Default/lol
Ska du vända reduktionerna uppåt så blir det väl väldigt dålig smörjning? lagren kan man byta till kapslade men dreven ligger ju i oljebad original, oljan rinner in i lådan om du vänder dom upponer.

4

Vända kronhjul behövs ju bara om man ska ta bort redux växlarna. Finns dom som satt i kapslade lager in mot axelrör, vänt uppochner å kör så.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

5

han som har denna kör med dom vända, då borde de inte vara några probs? kanske ska kolla närmare med honom  ICQ/ab

http://www.curtstom.com/

6

Ska du verkligen ha reduceringsväxlarna kvar?  Splitbussarna varvar en hel del, och då du sänker så kommer du förmodligen gå ner i däcksdimension så det varvar ännu mer. Inte roligt att köra så.

7

bygger volksrod så kommer med stor sannolikhet köra med stora diagonaler  ICQ/ad

8

Hebster52 skrev:

Vända kronhjul behövs ju bara om man ska ta bort redux växlarna.

Jag slant visst lite när jag tänkte.... ICQ/ad  ICQ/ad

9

Och jag slant när jag läste...

Trodde att du skulle sänka en buss  ICQ/ab