Söker panelbuss äldre än -83.
Även tips emotages.
Hälst skulle jag vilja ha tag i en som är bra i karossen
men där det mekaniska inte fungerar, eller motorn är borta.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » S/K Fyrkants panelbuss
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Söker panelbuss äldre än -83.
Även tips emotages.
Hälst skulle jag vilja ha tag i en som är bra i karossen
men där det mekaniska inte fungerar, eller motorn är borta.
Varför ska den va äldre än 83? E de för du vill ha den luftkyld? Eller finns de andra skillnader än det?
Varför ska den va äldre än 83? E de för du vill ha den luftkyld? Eller finns de andra skillnader än det?
Det finns väll vattenkylda 83'or också, dom första kom i mitten av 83 om jag inte minns fel.
scitter skrev:Varför ska den va äldre än 83? E de för du vill ha den luftkyld? Eller finns de andra skillnader än det?
Det finns väll vattenkylda 83'or också, dom första kom i mitten av 83 om jag inte minns fel.
Min -83a panel är uttagen 1983/03/10 och den är vattenskyld (tele)
Det finns vattenskadade 82`or om inte 83 är ett viktigt år men dom är med dieselmotor 
Den första vattenkylda som såldes här var en blå 251 041 i början av april 1981 och den torde ha haft registernummer VKT-112 om jag minns rätt.
VKT hade den inte i regnummer, det kan jag säga helt säkert. Första bokstaven kan omöjligt varit ett v!
Kanske K, men ej v.
Om pojken vill ha en 83 eller äldre, varför ifrågasätta det? Vill han ha en skattefri, låt han ha en skattefri.

VKT hade den inte i regnummer, det kan jag säga helt säkert. Första bokstaven kan omöjligt varit ett v!
Kanske K, men ej v.![]()
Om pojken vill ha en 83 eller äldre, varför ifrågasätta det? Vill han ha en skattefri, låt han ha en skattefri.
![]()
Kanske WKT
Om pojken vill ha en 83 eller äldre, varför ifrågasätta det? Vill han ha en skattefri, låt han ha en skattefri.
Ja det var nog funderaren, om det bara är att det är skattefri så är det ju en sak men jag tror folk (mig inkluderad) blev lite intresserade bara :-)
Men skattebefriad och luftkyld var ju en stor anledning till att det jag köpte min så det är klart man blir intresserad.. :-)
50 split skrev:VKT hade den inte i regnummer, det kan jag säga helt säkert. Första bokstaven kan omöjligt varit ett v!
Kanske K, men ej v.![]()
Om pojken vill ha en 83 eller äldre, varför ifrågasätta det? Vill han ha en skattefri, låt han ha en skattefri.
![]()
Kanske WKT
W hade inte kommit 1981 som första bokstav i regnummer.... Inte T heller, men K... 
split 50 tack för komplimangen "pojk" (fyllda 40 men känner mig som en liten pöjk)
Anldeningen att jag vill ha-83 eller äldre är att den blir skattebefriad, det gissade många rätt på
.
Plane är vidare att sätta i en Subaru disel i den och eventuellt en Porsch växellåda.
Rejält sänkt och 18 tumsfälgar.
Är svag för paneler och en mörkgrå med min firmalogga på sidan skulle vara mumma.
Så tipps på bussar emotages!
Bokstavskombinationen var VKT, det är jag säker på. Den tiden förekom inte W på skyltar här. Vi hade då ännu länsindelning och Vasa län hade V och längre bak i tiden fanns det också Y som första bokstav.
Bokstavskombinationen var VKT, det är jag säker på. Den tiden förekom inte W på skyltar här. Vi hade då ännu länsindelning och Vasa län hade V och längre bak i tiden fanns det också Y som första bokstav.
Och om ni inte har fattat det än så talar Kjell T alltså om finländska reg.plåtar. Med både "V" och bindestreck... 
Klart grabben ska få ha en skattebefriad buss. Jag drog bara inte den paralellen och blev nyfiken.
Därför frågade jag
Jag vet att man inte ska uppmana folk att vara olagliga men skulle jag lägga ner så mycket jobb på en buss skulle jag försöka hitta en från 1988 eller nyare sen skaffa papper från en skattebefriad buss.
Vid ett sådant stot projekt som detta finns det mycket som talar emot en gammal årsmodell av dessa bilar.
Hasse T3 nu blv jag intreserad, vad finns det för fördelar med -88 och nyare??
Det finns en -89 (tror att det är den årsmodellen) hos en kompis stående, som kommer att bli av med motorn och lådan. Där kan jag nog göra affär på det som blir kvar.
Jag är ju inte specielt intreserad av att vara " olaglig", så var går gränsen för att hamna på fel sida lagen. Kan ju vara så att man får byta det mästa i plåtväg på en gammal panelbuss.
Flytta över chassinumret är ju inte lagligt.
Kjell T skrev:Bokstavskombinationen var VKT, det är jag säker på. Den tiden förekom inte W på skyltar här. Vi hade då ännu länsindelning och Vasa län hade V och längre bak i tiden fanns det också Y som första bokstav.
Och om ni inte har fattat det än så talar Kjell T alltså om finländska reg.plåtar. Med både "V" och bindestreck...
Det skulle man ju förståss tänkt på......

Hasse T3 nu blv jag intreserad, vad finns det för fördelar med -88 och nyare??
Det finns en -89 (tror att det är den årsmodellen) hos en kompis stående, som kommer att bli av med motorn och lådan. Där kan jag nog göra affär på det som blir kvar.Jag är ju inte specielt intreserad av att vara " olaglig", så var går gränsen för att hamna på fel sida lagen. Kan ju vara så att man får byta det mästa i plåtväg på en gammal panelbuss.
Flytta över chassinumret är ju inte lagligt.
Om du ringer mig ska jag förklara närmare. 0705102508 Hasse
Har haft en mycket givande pratstund med Hasse. Så nu vet jag vad jag skall göra
, blir inget olagligt
.
TACK Hasse för ditt inorma kunande det hjälpte mig mycket i mitt planerande och funderande.
Kommer att bli en grym buss när alla bitar faller på plats

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » S/K Fyrkants panelbuss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.