51

Jag tänkte ta mig an motorn och helrenovera den. Oklart hur omständigt det blir för mig men det är nödvändigt även om motorn varit pålitlig så vill jag gå igenom den innan jag tar bussen utanför landets gränser.

Mycket snack om ifall bostadsbubblan kommer till sommaren eller ej, Anders Borg verkar inte tro att så är fallet. Återstå att se om jag hinner eller ej  ICQ/af

Jag skall köpa nya däck till den och den ska genomgå en modest sänkning med sänksatser fram troligtvis utan någon kortning. Bak ev. hästskor och någon spline. Minns att jag laborerande fram bra dimensioner till däcken men drar på nytt blankt. De ska på ett gäng empi-5 15". Har ni tips och idéer på avvägning mellan sänkning och behaglig åkning så får ni gärna ge mig lite inspiration och input!

Dörrsidorna är färdigsydda. Skall monteras med lite vaddering mellan konstläder och masonit, sedan blir det campinginredningens madrasser som skall sys. Helt klart en större utmaning än dörrsidorna...

52

Ljuddämpning med bitumenmatta blev dagens pyssel. Av någon anledning vill forumbilder rotera bilderna bäst de vill Default/hmm

http://forumbilder.se/CD3NG/bitumen-2.JPG
http://forumbilder.se/CD3NG/3bitumen-1.JPG

53 Senaste redigerad av Jacob (2013-01-28 15:47:44)

Däck är i stort sett inköpta. Blir 185/65 15" på alla 4. Vad tror ni om det? Går det att göra en lagom sänkning med det ändå?

Edit: blev osäker om jag kanske skulle ha 185/60 fram istället... Vad tycker ni?

Tänkte köpa Continental Eco contact 5, är de värt de extra slantarna för dessa?

54

Ingen med tycke och/eller input om däckvalet? Annars chansar jag!

55

Beror såklart hur sänkt du tänkt åka.
Men i övrigt tycker jag 185-65 är en snygg dimension utan att vara för klena eller blaffiga.
Jag personligen föredrar lite lägre profil fram. Men kan ju se konstigt ut också beroende på hur pass lågt man vill åka som sagt.

När de gäller däcken i sig så har jag en polare som personligen inte tycker att Conti gör lika bra däck idag som förr. Utan han har lett in min på Michelin när jag köpt nya.
Han jobbar förövrigt på en däck verkstad. Men sen så är de väl som vanligt att alla gillar olika märken inom allt.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

56

Spaan, tack för tycke! Ska kika på michelin, bara de finns som förstärkta så är det ett bra alternativ! Jag tar till mig ditt tycke och slår till på 60 fram och 65 bak! Lite skillnad men inte så vågat mycket ICQ/ab Den ska inte sänkas så brutalt så jag hoppas det blir lagom!

57

Roligt projekt! ICQ/ab

58

Tack Kristian ICQ/ab Alltid kul med lite hejjar-rop! Nästa vecka ska symaskinen fram igen (suck)