1

Tänkte höra om det är någon av er motor killar som vet om det är vanliga case savers i dessa block.
Dom som man kan köpa av CSP till original magnesium blocken, borde vara samma stigning i
aluminium blocken?

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-01-30 18:59:05)

I mitt CB är det 1/2 unf (12,7mm) till 10mm pinbult

/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:

I mitt CB är det 1/2 unf
/// Micke

Ja det är säkert samma gänga...

4

Det är UNF 1/2.
Jänkarna har uppfunnit hjulet!  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Jag kan intyga detsamma och gjorde dessutom praktiskt prov utan värde för sex år sedan med M12 x 1,5.....
I efterhand undrar jag varför jag inte reagerade då jag rensade ur hålen från gammal Locktite med tapp och det kom mer aluminiumspån än det borde. Fast hur kan man tro att jänkarna skulle använda tumgänga i en metrisk motor....???
Tyvärr upptäckte jag  misstaget först då jag skulle dra topparna och Case Saverna kröp snyggt o prydligt ur sina hål... Roligare kan man ha! Sverker räddade situationen och ordnade fram Case savers M14 x 1,5(!) som nu sitter i buggymotorn! Tackar än en gång!

6

BTW, Jag köpte just de sista 11 Case Savers som CSP hade på hyllan. (Bara så inte du också skulle göra samma misstag som mig;-)

7

Det var som fan, tum gänga! det trodde jag inte, dom ska ju vara med när man köper ett nytt block.
Säljaren frågade specifikt om jag skulle ha för 8 eller 10, men dom har kommit på villovägar.
Får beställa 16 st nya då, tack för svaren ICQ/ab

8

Fidde jag kan ha ett gäng liggandes. (såg du ett Gäng )

9

Hans Landelius skrev:

Fidde jag kan ha ett gäng liggandes. (såg du ett Gäng )

Jag har nog åxå liggande...