Är lamellen boven i dramat?
Allt startade med att jag skulle ta ut bilen för en liten tur, i med ett ny laddat batteri och vrider om nyckeln. Inga problem förrän jag ska lägga i växel. Det bara skrapar vilken växel jag än ska lägga i.
River ut motor och upptäcker att lamellen sitter fast i svänghjulet. Putsar av ytorna och tvättar med bräcklin. Byter lamell till en http://dalhems.se/Product.aspx?guid=af7 … b25054bdba
Hinkar i grejerna i bilen igen och ut för en provtur. Lamellen slirar på 2:an och 3:an. 1:an och backen funkar fint.
Har jag inte lyckats få till kopplingsvajern rätt?
Funderar på om den nya lamellen är för "hård" jämfört med den gamla som var fjädrar.
Växellådan är från 65 och motor är en lätt trimmad 1600.
Tryckplattan är den gamla med tre armar. När denna är ur monterad hur ska det tre skruvarna med låsmuttrar vara? Lösa eller fasta?
