1 Senaste redigerad av bore76 (2013-01-30 11:34:14)

Till slut har jag fått tid att börja ta tag i min första bil en 1500s -65.
köpte den av andre ägaren 1995 och hade som första bil 
hamnade i ladan i föräldrahemmet 1997 men nu är dammet borttvättat och man kan börja se vad som behöver åtgärdas...

allt av gummi faller sönder så fort man rör det...inte direkt oväntat.

Framför allt stötfångare, finns det att få tag på eller är det bara
http://www.vwispwest.com/home.php som gäller?
omkromning är väl inte att tänka på ekonomiskt?

konvertering till 2-krets bromsar?  huvudcylinder till typ3 med 2-krets passar direkt?
Rör och slangar byts ju ändå tillsammamns med genomgång och kontroll av resten av bromssystemet.

än så länge har jag bara kommit till att ta hem den och...
motor går runt "check"
kompression finns 10,5-11 kg  "check"
förgasare rengjorda och renoverade "check"

nu i veckan flyttar min hyresgäst i garaget så den kommer in och man kan börja se vad som behöver  göras.

dvs ta av skärmar mm. den var inte direkt rostig när jag körde in den i ladan, framskärmarna hade jag bytt till glasfiber.
men nu har jag jagat rätt på fina plåt, så om det är någon som är i behov av kortnosskärmar i glasfiber skicka ett meddelande.

mitt mål är att få den körbar  och sedan ta lite i taget annars misstänker jag att den blir stående i 20 år till om jag känner mig själv rätt ICQ/ag

2

Grattis till kärran.

Stötfångare brukar dyka upp då och då på olika säljforum. När jag renoverade Notchen hörde jag mig för om att omkroma av två blad, men jag tyckte det var hutlöst dyrt. Köpte då bättre begagnade, en med hjälp av en trevlig prick på detta forum. Annonsera skadar inte.

Alla former av gummilister köper med lätthet på ISPWest. Undvik de billigare listerna, de bara spricker efter en sommar.

Lycka till!

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

3

Mera typ 3:) Vill se bilder...

Har lyckats missa ISP helt. Kul att bläddra lite och kika. Tack för tipset

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

4

Ifall du handlar ifrån Isp West be dem att skicka med amerikanska posten USPS det blir mycket billigare.
I deras webshop är UPS förvalt =hutlöst dyrt

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(