1

undrar om det finns någon form av vw klubb i borlänge eller dalarna med garage och intrsse för en till snubbe men ny täning för luft kyld buss
gb som smittade av sej med sin gammla min nya buss  ICQ/ab

vilket fall söker jag en liten skruv plats med någon eller några med lika intrsse

blankt stål är också konst

2

Mekplats vet jag tyvärr ingen men varje Onsdag vid 18 träffas ett gäng på Max i Borlänge  ICQ/ab

3

okej ja men får ta och försöka komma förbi på max fram över har eventullet hittat på en stor verksta lär dock kolla upp intresse bland fler blir lite för dyrt för bara en

4

Det finns en tom lokal i huset där vi hyr. En exakt kopia på vårt garage. på runt 300m2. Det tråkiga är att den ligger i våningen ovanför oss, så det finns ingen möjlighet att ta sig upp med bil. Men det borde gå att bygga en ramp upp och sätta i en port.  Fixar man det, så borde man kunna deala åt sig väldigt billig hyra några år.

5

Coolt om det gick att lösa Demian !
Jag kommer ju att behöva plats för lite maskiner framöver så det hade varit väldigt praktiskt ICQ/ab

6

Singe är ju också sugen på en plats, likaså har ju Curlie ett antal bussar som saknar garage.

Det skulle kanske funka att höja en fyrpelarlyft, så den lyfter typ 3,5m  ICQ/ab

7 Senaste redigerad av Franke (2013-01-29 03:22:22)

Precis vad jag tänkte också, det lär dock bli lite halvdrygt om vi måste såga igenom en halvmeter betong.
Men vilka möjligheter med 300m2 till,  Sveriges motsvarighet "Black Hands" Default/big_smile
Vi får klura lite på detta..

8

Demian vart håller ni hus? Är helt klart intresserad bygg ramp ska väl inte vara nå svårigheter och det verkar finnas fler som har samma intresse så skulle vart och kollat läge och så kan jag kolla med en polare till mej och man kan ta lite stock och stolp av dom tro dom har spill till överst som man kan använda så

9

boffy skrev:

Demian vart håller ni hus? Är helt klart intresserad bygg ramp ska väl inte vara nå svårigheter och det verkar finnas fler som har samma intresse så skulle vart och kollat läge och så kan jag kolla med en polare till mej och man kan ta lite stock och stolp av dom tro dom har spill till överst som man kan använda så

Där du hämtade bussen  ICQ/ae

10

om ni gör verklighet av det bygget är jag ochså intresserad av plats!

11

Franke skrev:

Precis vad jag tänkte också, det lär dock bli lite halvdrygt om vi måste såga igenom en halvmeter betong.

Jag har för mig att det var lättbetong i övervåningens väggar och att det sitter ett stort fönster där porten skulle kunna sitta.

12

gb  ja just de men det är ju fint där
demian jag är som sakt intresserad och bara hosta till när vi ska dra igång så kommer jag över på stört

13

Det stora problemet är just vem som ska dra igång det, fråga fastighetsägaren och stå på kontraktet.

I och med att inte jag behöver mer plats, så är inte jag rätt man för det  ICQ/ab

14

Tja.
Om det blir verklig het så är jag även intresserad av en plats .
En fråga hur har ni det nu är ni en ivuduel förening eller vad står det på kontrektet ?
Med vänlig hälsning Vidar

www.bodyforce.se
Bodyforce din kropp vår styrka
Kosttillskott & träningsutrustning.
Gilla oss på faisbok och få 5% på köpet.

15

Just nu är det två kontrakt i vårt garage. Buscollector har ett och vårt kontrakt står en av skoterkillarna på. Som ersättning för att han står på kontraktet, så har han sin plats gratis.

16

Demian, är inte platsen bredvid din ghia ledig  ICQ/ab

17

Hur stora bås är det ?
Vad ligger kvadrat hyran på ca ?
Vidar

www.bodyforce.se

18

Det går inte att jämföra övervåningen med vårt garage, så hyran borde vara helt annorlunda.

Just nu är det ju övervåningen bara en tom lokal på ca 300m2 dit man bara kan ta sig via en smal trapp, eller en hiss. Nog borde man få hyra den gratis nått år om man fixar en port och en ramp. Det är ju inget litet projekt att få till det.

Carlberg skrev:

Demian, är inte platsen bredvid din ghia ledig  ICQ/ab

jodå, fast det är en annan övervåning  ICQ/ab

19

Sorry jag var vist inte så tydlig.
Jag menade där ni är nu.
Vidar

www.bodyforce.se

20

hur får man kontakt med hyres värden där? och exat hur många mer en jag är intrsserade tänkte om man ska dra i gång nått samt kolla lite om kosnader på de hela med port ramp byge
men jag vill inte stå med dej här själv vill veta hur många vi är och hur mycke det kommer kosta ett annat allterna tiv är att kanske kolla upp den toma terminalen på anndra sidan om man kanske kan dela den med yts eller nått beronde på hur många som har intrsse

21

Terminalen har dom hyrt ut till Motorgaraget, så den är upptagen.

Kom förbi nån kväll och kolla på lokalen. Jag eller GB kan ju visa dig.

En tråkig grej, är att fastigheten är till salu, och man vet ju inte om man får fortsätta hyra om den säljs. Dock så vill dom ha väldigt mycket pengar, så ingen tror att den kommer säljas. Den har varit till salu rätt länge.

vidar skrev:

Sorry jag var vist inte så tydlig.
Jag menade där ni är nu.
Vidar

Runt 650:-/mån inkl el och värme för en bilplats med lite mekutrymme.

22 Senaste redigerad av Demian (2013-01-31 00:06:07)

Här har vi lösningen. Sätter man dit ytterligare fyra balkar som på bilden nederst, så borde ju bordet lyfta dubbelt så högt.

http://i46.tinypic.com/2e2dlcx.png

http://www.carlyft.se/uploads/24b929e9aef30a7e391d69742e9550bf.jpg_thumb_800x800.jpg

23

ICQ/ad
Lysande

www.bodyforce.se

24

Smart idé och helt klart genomförbart ICQ/ab
Jag skulle kunna tänka mig att byta upp mig till en större plats om det blir aktuellt men jag saknar drivet och tiden för ansvara för ett sådant projekt.

25

Jag ska upp till blge på lördag är det någon i garaget så man kan ta en titt ?
När i så fall
Vidar

www.bodyforce.se