luftgekühlt skrev:Vad ligger tidsrekordet på för en luftkyld motorbyte? Mindre än 42 sek?
http://www.youtube.com/watch?v=te48ucoE … re=relatedVet inte vad man ska tro om det där klippet, egentligen. Inga verktyg, inga vätskor o allt verkade sitta löst från början.
Tror mer på den här:
Du har nog helt rätt fast man ser inte många fler verktyg vid VW motor byte. Inga alls faktiskt.
Men de ses pilla och fixa mer med sladdar och slangar i VW klippet. Escortens motorbyte
verkar gå liiiiite för lätt. Men de tar ur ena motorn helt och sätter i en helt annan. Mysko.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Escorten körs nog på den bensin som finns i förgasaren (eller med hjälp av den motor som finns i bagageutrymmet, enligt en av kommentarena på YouTube...) och det är nog minimalt med grejor inkopplade. Motorn ligger säkert löst på kuddarna. Å andra sidan tror jag inte att VW-nissarna slösade tid på att pilla med kylplåtar, värmevajrar o annat småpill heller... 


eller jag blir nog tröttare iaf 