Tjenare!
Jag har precis fått in min bakre ruta i min 66a. Problemet är att kromlisten hoppade ur på flera ställen och lossnade till sist..
Finns det något sätt att få dit kormlisten utan att behöva ta ut rutan igen?
/Henrik
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » How-to's (guider) » Installera kormlisten efter rutan?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjenare!
Jag har precis fått in min bakre ruta i min 66a. Problemet är att kromlisten hoppade ur på flera ställen och lossnade till sist..
Finns det något sätt att få dit kormlisten utan att behöva ta ut rutan igen?
/Henrik
Nej tyvärr. Gummit klämmer fast listen när rutan pressas i. Gör om gör rätt 
Så de är bara att skära loss rutan igen?
Ja har för mig att iaf på tex Volvo så kan man få i den efter. Ta typ en hålpipa och tryck i spåret i gummilisten och mata i kromlisten vartefter. Vet dock inte om det funkar på vw...
Så de är bara att skära loss rutan igen?
Du kan ju ta ut rutan utan att skära i listen. en påse träklädnypor och dela dom på hälften och bänd listen på insidan om du inte har ett sånt därninga listverktyg.
Inte behöver du skära listen heller. Vilken ruta är de? Ja tryckte ur mina rutor me foten. Doc satt bakrutan mycket hårdare. Är man försiktig går de bra.
Kan prova imorgon med att få in listen utan att behöva ta ut den.
Det är den bakre rutan vi snackar om ..
De flesta glasmästare har ett verktyg för att pressa isär och mata i kromlist, om du kan få kromlisten mjuk först i varmvattenbad underlättar.
De flesta glasmästare har ett verktyg för att pressa isär och mata i kromlist, om du kan få kromlisten mjuk först i varmvattenbad underlättar.
Kan va svårt att mjuka upp aluminium kanske
Är nog bara att göra om tyvärr 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » How-to's (guider) » Installera kormlisten efter rutan?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.