Snyggt jobbat kompis!!
Skriv [img]bildnamn[/img]
Skitsnack......
[img]bildnamn[/img]
Så får du ju in kommentarer till varje bild.
Måste inte bilderna ligga på en annan server då ??
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Karmann Ghia Cab
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt jobbat kompis!!
Skriv [img]bildnamn[/img]
Skitsnack......
[img]bildnamn[/img]
Så får du ju in kommentarer till varje bild.
Måste inte bilderna ligga på en annan server då ??
Otroligt snyggt !
Hatten av! Grymt jobb 
Härligt o se bilder från tålmodiga proffs 
Riktigt snyggt Wolf! lär nog komma på ett studiebesök snart 
snyggt jobbat woffe.
kikade på denhär i somras när vi var förbi ditt garage i samband med BRC.
ifrågasatte vem som vill renovera en så rostig ghia.
kul att det görs och att det görs riktigt. kommer fortsätta läsa denna tråden.
P.S jo för att lägga in bilderna med text eller kommentarer emellan måste dom ligga på en
annan server och sen länka dess url dit.
Kanoners! Ser topp ut!
lite mer pic´s
fler
några till
Dörrspringor e ju ett eget kapitel som tar mycket timmar i anspråk........börjar närma mig dit jag vill vara.
Dom efterföljande bilderna visar vart jag är i dagsläget....ska ta mig i kragen och jobba lite med denna nu,har varit stiltje nån månad.
Tack för snälla ord 
Imponerande plåtjobb! Hur får du till en så snygg pressning i plåten bredvid motorn? (Den fyrkantiga pressningen.)
Woffe en plåtkonstnär utan dess like.
Man kan inget annat än bli tårögd.
Helt otroligt imponerande
!
Man kan inte göra annat än häpna!
Fasen, ren porr Woffe! Kör hårt!
När det är på denna nivån så är gränsen hårfin mellan att renovera en bil och att bygga en bil 
Men tack hörni
Pressningen på batterihyllan går att göra på lite olika sätt, går att göra i sick maskin, eller i pullmaxen om man har rätt stans o dyna, men man kan även göra ett enkelt pressverktyg i MDF skiva, och det har jag gjort med denna försänkning
Gör du både hane och hona i MDF eller knackar du ner eftersom i den nedre?
gör det fyrkantiga hålet i bådaMDF skivorna, plåten kläms ihop mellan MDF skivorna, sen gör jag en fyrkant som e lite mindre, beroende på hur bred "trappan" ner ska vara sen lägger jag på några plåtbitar på fyrkanten, beroende på hur djup jag vill ha pressningen....sen pressa......det trickiga e att få skivorna ihop pressade när man ska pressa, och att styra upp alla delarna.....men det går att klura ut.....det är ett enkelt sätt att få fina pressningar som e lite annorlunda.....och MDF e ju billigt att laborera lite med......och kul e det åxo 
man skulle kunna göra det fyrkantiga hålet i den under, och skruva en 3mm plåt på den övre....typ hona hane
Men jag tror mer på det övre sättet, då man håller plåten på plats mellan MDF skivorna
Såg ungefär lika dålig ut som den jag ägde en gång.Det var i princip bara taket som inte rostat bort
.Vet inte om det var du föresten som gjorde trösklar,skärmkanter,bitarna bakom dörrarna mm.Detta vart nånn gång i mitten av 90-talet
Bra jobbat woffe! visa gärna mer. Har tjuvkikat lite på den här när bilder från din verkstad visats på din facebook och här.
En bild är värt mer än tusen ord! Hur kul och värdefullt som helst att få tips om hur andra gör sina plåtbitar. Höjer kunnandet hos oss andra också.
Såg ungefär lika dålig ut som den jag ägde en gång.Det var i princip bara taket som inte rostat bort
.Vet inte om det var du föresten som gjorde trösklar,skärmkanter,bitarna bakom dörrarna mm.Detta vart nånn gång i mitten av 90-talet
Nop, det va inte jag 
vwnissen skrev:Såg ungefär lika dålig ut som den jag ägde en gång.Det var i princip bara taket som inte rostat bort
Nop, det va inte jag
OK Det var nånn uppigenom iaf,Det var ett tag sen o kommer inte ihåg vem som gjorde dom...Önskade att en haft pengar o tid på den tiden...Blev tyvär inget av den 
Snyggt jobb, man får inspiration att sätta fart igen, får ta och göra ett studiebesök hos mäster igen.
snyggt jobbat
Rutten bil som blir jätte bra
va kul
/Stefan
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Karmann Ghia Cab
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.