Efter ca 40 år i skogen så släppte alla broms justeringar när denna bil bärgades! Inte illa!
Otroligt! skicka gärna in fler bilder Lars 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Efter ca 40 år i skogen så släppte alla broms justeringar när denna bil bärgades! Inte illa!
Otroligt! skicka gärna in fler bilder Lars 
johan_l skrev:om den nu är övergiven vill man ju inte nån ska nypa den, en orörd rostfri 60 ghia växer inte på träd, men jag har nog med projekt nu... just nu hänger jag inte i södertälje om dagarna eftersom jag är pappaledig... utanför tullarna står den, men inte långt utanför...
står på en bakgata som är återvändsgränd så nog inte många som passerar per bil där... men måste vara 100tals som bor där som ser den varje dag...
dålig bild, utan regnr...
kan ju bara inte vara övergiven, men man vet ju aldrig...
Bränns det ifall jag säger Alphyddan??
Jag hade fått löfte om att få köpa bilen av ett dödsbo nån gång i början på 90-talet och allt var klart då någon släkting plötsligt ville ha bilen och affären gick i stöpet
. Bilen var då i orört orginalskick och och i ett jättefint skick. Bilen såldes senare till nuvarande ägare och jag har med jämna mellanrum ringt honom men får alltid tvärnej på frågan om bilen är till salu. Känns lite tråkigt att se den i en snödriva och att den inte varit besiktad sen -99 så den kan ju inte köras överdrivet mycket. Hittade faktiskt den på Google maps och där är det sommar och bilen står på samma ställe som på vinterbilden här.
Fan vad coolt att man kan hitta barndoors än idag 
inte jag som hittat lr fotat den, det är brors kompis som hittat den idag, den står på en ö, han trodde han viste vem markägaren va.
han tog tyvär inga fler bilder,
Lustigt! Pratade just med en annan som oxå hittat en Barndoor på en ö
Och det är inte samma.....
Var och kollade på en buss igår som jag fick tips om i vintras. Från November 55 är den.
Vad kan man tänka sig att erbjuda markägaren för den? 

Var och kollade på en buss igår som jag fick tips om i vintras. Från November 55 är den.
Vad kan man tänka sig att erbjuda markägaren för den?
börja med 1000 kr 
Fel, börja med 300:-
med det regnumret är du säker på att den är svensk 
Eller frågan borde i stället vara. Vad kan den tänkas vara värd?
Bjud det du själv anser bussen vara värd.
Tror inte det är bra att bjuda för snålt heller när man ska prata med markägare som har bilar ståendes på sina tomter.
Visst, alla som ska köpa något vill väl göra goda affärer, men samtidigt vill ju heller ingen ge bort någonting som kan ha ett värde.
Det säger sig ju nästan självt...blir det ingen "morot" för bilägaren så kan ju bilen lika gärna få stå kvar.
Kan tänka mig att många som beklagar sig över bilägare som vägrar sälja ,ägare som hellre skrotar bilen osv. bjuder på tok för lite för objekten. För trots allt så är ju ändå det mesta till salu bara summan är den rätta.
Kuus skrev:25hpman skrev:En mycket intressant sida, där redan första inlägget väcker ens intresse...
Ja verkligen....landgång
Det var väl denna då...
Ja den har man ju varit och klämt på några gånger. Bakluckan sitter numera på zwitterbussen som helmut smällde ihop om jag inte kommer ihåg fel. Främre skärmkanterna är i norge
Bjud det du själv anser bussen vara värd.
Tror inte det är bra att bjuda för snålt heller när man ska prata med markägare som har bilar ståendes på sina tomter.
Visst, alla som ska köpa något vill väl göra goda affärer, men samtidigt vill ju heller ingen ge bort någonting som kan ha ett värde.
Det säger sig ju nästan självt...blir det ingen "morot" för bilägaren så kan ju bilen lika gärna få stå kvar.
Kan tänka mig att många som beklagar sig över bilägare som vägrar sälja ,ägare som hellre skrotar bilen osv. bjuder på tok för lite för objekten. För trots allt så är ju ändå det mesta till salu bara summan är den rätta.
WORD.... jag har mödt det precis idag 
kjellson skrev:inte jag som hittat lr fotat den, det är brors kompis som hittat den idag, den står på en ö, han trodde han viste vem markägaren va.
han tog tyvär inga fler bilder,Lustigt! Pratade just med en annan som oxå hittat en Barndoor på en ö
![]()
Och det är inte samma.....
Jag trodde också det var den.....
Men, det finns tydligen två ö-bilar som blivit kända i hyfsat modern tid.
Plocka av lite "prylar"???
Ta av stötfångarna,de profilerade...de kan jag förbarma mig över...
"ta hem så mycket du kan"....
"pilarna vill jag ha"
Hallå för f-n:
det var ju just detta som denna tråd också kom att behandla!!!
plocka av lite här och där av bilar som står ute i skogen kallas på svenska STÖLD
S-T-Ö-L-D INGET ANNAT!!
Jag tycker vissa ledande skribenter på detta forum borde fatta sådant?
Synd om alla hyggliga kisar kissor..i gammalfolkabranchen får samma stämpel som hände i HARLEY DAVIDSON branchen för ett 10 -tal år sedan.
tidigare kunde man parkera sin hoj olåst varsomhelst i landet..plötsligt försvann den en efter den andra.....och broderskapsandan försvann över en natt...
Man fick skämmas över att ha ett klubbmärke på ryggen.....
vill vi ha det så??
k
53´r

OCH hjärtljusena satt kvar OCH en profilerad pil!
Halvbra skärmar faktiskt...
Men dom kommer jag hoppningsvis och få bruk for 
Hade en trevlig pratstund med Ägaren till 53a , vi kommer säkert överrens
vi har ju gjort affärer förr.
Snubblade på ett buss objekt i "funparken" i Borgafjäll..

Med tanke på andra bilder man sett på forumet så kanske det vore något att rädda om någon är sugen.. 

På en ort nära..........
Inte så långt heller

Tänk att passera denna på roadtrippen.

Det vart en intensiv dag . Godnatt.
Va fan är det med dig, klart jag frågar om lov innan jag plockar av något.
Jag är ingen tjuv - IDIOT!
kjellas skrev:Plocka av lite "prylar"???
Ta av stötfångarna,de profilerade...de kan jag förbarma mig över..."ta hem så mycket du kan"....
"pilarna vill jag ha"
Hallå för f-n:
det var ju just detta som denna tråd också kom att behandla!!!
plocka av lite här och där av bilar som står ute i skogen kallas på svenska STÖLD
S-T-Ö-L-D INGET ANNAT!!
Jag tycker vissa ledande skribenter på detta forum borde fatta sådant?
Synd om alla hyggliga kisar kissor..i gammalfolkabranchen får samma stämpel som hände i HARLEY DAVIDSON branchen för ett 10 -tal år sedan.
tidigare kunde man parkera sin hoj olåst varsomhelst i landet..plötsligt försvann den en efter den andra.....och broderskapsandan försvann över en natt...
Man fick skämmas över att ha ett klubbmärke på ryggen.....vill vi ha det så??
k
jag har inte anklagat DIG för stöld,ej heller kallat dig IDIOT??
tycker tonen börjar bli lite vass här!!
I vissa muslimska länder blir man av med en hand om man rappar grejer av varandra!
I jämtland lämnar vi alltid bilarna olåsta:
det betyder inte att man kan gå in och ta "det man hittar",på andras lägdor..etc.
i bästa fall får man ett hagelskott i arvdomen,värre att fastna i en björnsax..
ge fan att kalla folk idiot...jag sa att det är inte ok att stjäla andras egendom bara för att man "råkade" se ngt ute i skogen... respekt för fan!!!
hej govänner:
offtopic?
I frankrike där jag övervintrar kan man gå in på en restaurang,hänga jackan,mobilen,jackan och paraplyet(behövs inte!)
vid entreen,nycklarna lämnar man i bilen låset öppet,och när man kommer tillbaka finns allt kvar!
skulle det inte vara mysigt om vi kunde ha det så här ochså??
vad säger panelen?
Jag har inte anklagat någonsomhelst för stöld....men fortsatt. bara för att man "råkar hitta" en bil på en skogstomt betyder det inte att man kan "plocka","rädda lite grejer"??
courtesy och respect för andras prylar....!!!!
Oj kylen va öppen!!... nyckeln stod i ,"båten va olåst"??? NEJ,NEJ och åter NEJ!!!!
kjell
så DAVID..jag tycker du bör tänka om innan du kallar mig IDIOT.
jag tänker inte be dig om ursäkt,det kan du ju göra om du skulle få för dig att tresspassa på min tomt.
Vi behöver inga gårdsstrykare bussräddare här ,men ta med en fin god biffstek att muta hunden med ,och akta dig för min skjutgalna gamla blinda farsa som skjuter på allt som rör sig..
kjellW..... för övrigt har jag aldrig någonsin anklagat dig för stöld...
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.