Då man sitter & håller i en volvo 142 spindelled så börjar man fundera och ibland blir det tokigt .............Men så här tänker jag volvos spindelled är gjord för att hänga från undersida bärarm och diametern är lika som vw bay i bärarmen så den borde gå att pressa ditt sen är själva konan mycket smalare men den pallar ju med vikten från en 164a med raka gjutjärnssexan så den borde hålla.Så jag tänker att om man pluggar hålen i spindeln & fräser, donar & fixar lite med infästningen för spindelleden då sänker man rejält ca80mm och spårvidden ökar inte, men bromsskölden måste nog väck annars tar bärarmen i............. är jag helt fel ute nu eller, hjälp mig att klura på det här medan jag ska börja dona med det här i praktiken i helgen kanske
(som sagt jag kanske har otur när jag tänkte nu....)
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

känns lite speciellt när man svarvar ett spår i leden och fräser upp ett likadant i bärarmen med en fjäder ring.. Håller troligen. ... Men vem vet om du kör i ett kälhål i gatan vad som händer.








