Jag längtar till våren så häääääär mycket
!---------------------!
Sugen att förpesta luften med lite nystartad
Vw motor-rök !!!!
4000 mil bruks-skick
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Bara jag som längtar till våren ?
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag längtar till våren så häääääär mycket
!---------------------!
Sugen att förpesta luften med lite nystartad
Vw motor-rök !!!!
Oh nej, du är inte ensam! Jag önskar jag vore en av de som kunde njuta av vintern i form av vintersporter eller luciabak. Men för mig innebär vintern bara eländigheter som, mycket och bängliga kläder, mörker, trafikfarliga vägar och nedstämdhet. I bästa fall kan man på en ledig dag njuta av en god sovmorgon och en frisk promenad, men där tar det slut. Ett tungt vin för att stämma av sinnesstämningen fulländar ett varmt bad, men allt detta är bara plåster på såren en seglivad. nog för att jag kan se det goda i det onda, men för mig ter mig valet mellan ljus och mörker uppenbar!
När det blir ljust igen kommer både odlingssäsongen och bussäsongen igång. Oh vad jag längtar! 
Ni är ju inte frisk söderut. En meter snö till är ju drömmen och att den ligger kvar till maj. Det enda negativa är att man blir ruinerad på bränsle då en skoter tar kring 4-5 liter per mil. Men det är ju bara pengar som man brukar säga. Drar iväg 600 spänn per dag när tid finns.
Folkvagnen står bortglömd i ett sketet tältgarage och kan stå där till maj.
Jag tror faan inte jag kan hålla mig till
Våren .....
Bär nog ut batteriet till bubblan och
Tar en liten sväng i mörkret ikväll .
Bara att skrapa insida på rutan o köra va ?
Jag gört !!!!!!!!!
Ja du är inte ensam om att längta till vår, fy f###n vad jag hatar vinter o lappmöglet på marken 
Visst längtar man till våren MEN.
Nu har inspirationen försvunnit i garaget.
Bubblan klar men tut he€%&t som jag inte orkar fixa plus att starta bubblan.
Nåja, kommer nog tillbaka när möten och våren visar sig.
stenis
orust
Det skulle vara bra med lite mildare väder så man kan vara i garaget. Men det skulle behövas lite insperation så man kommer igång.
Fyfan för vintern! Fick jag bestämma skulle temperaturen ligga på 20-25 grader året runt.
Nu kommer en massa muppar att påstå att det är så härligt med fyra årstider, men det är väl ingen tröst när tre av årstiderna är skit? 
Köp en skoter och lite kläder så inser ni snart hur mkt roligare det är än att puttra fram i en bil. Braträning för vinterfläsket också.
Visst är sol härligt också och det är ju bara några timmar i flyg så är ni där ni som inte kan uthärda.
Köp en skoter och lite kläder så inser ni snart hur mkt roligare det är än att puttra fram i en bil. Braträning för vinterfläsket också.
Visst är sol härligt också och det är ju bara några timmar i flyg så är ni där ni som inte kan uthärda.
Va fasen ska vi med en skoter till här i söder, 5 cm snö är väl inget å åka på
å vissa vintrar har vi ingen snö alls.....då är det bättre med en fyrhjuling men man får inte köra hur man vill med en sån ändå, så här i söder är det bara skit med vintern 
Trist att behöva säga nåt så självklart som att det är ju ert eget fel att ni bor i fel ända av landet. 
Ja längtar gör ja, men det betyder ju åxå att det e så mycket som ska göras på så lite tid!! 

Minst en halvmeter med snö skulle gör susen när det ändå är vinter och bandvagnen trivs mycket bättre i snö än på barmark. 
Trist att behöva säga nåt så självklart som att det är ju ert eget fel att ni bor i fel ända av landet.
du e ju för go! ja å frugan ska flytta norrut så fort släktgården blir ledig ...
vi hade en släng med 10C i mitten av januari, då fick buggyn ut och rulla på vägarna 
nu är det för kallt (-10C)
ja tog min Rörbuggy till pizzerian häromdan 
rejäl overål, mössa & handskar...
isdäck , varm oboy & sjön är plogad..... så vadå för kallt?
Jodå jag längtar till våren....men vinterhalvåret tycker jag är mysigt.. lite skoterkörning, grilla kov & sånt..... 
Men det får gäna vara lite varmare.... runt 5-10minus istället för -20.. brrrr
Sen om inte vintrarna fanns när skulle man då hinna renovera sin buss/bubbla ? 

För mig spelar det ingen roll om man tycker det är kul att förlusta sig med skidor, eller snöskoter, jag har ingen vinterorienterad hobby. Dessutom är det varken lappmöglet eller temperaturerna som är värst, det är mörkret! Livet är både bildligt och bokstavligen monotont på vintern.
Men jag kan ju tillägga att jag har lärt mig tampas med livets avigheter på äldre dar, fokusera på det goda i allt!
Idag är det tio minus, strålande sol och jag är ledig. Halv ett ska jag besikta den nyinförskaffade pickisen och efter det ska polarn och jag köra premiärlasset med gödsel. Åh vilken härlig dag! 
Det får absolut inte bli vår än... Har en hel del som skall bli klart i garaget först!
Det får absolut inte bli vår än... Har en hel del som skall bli klart i garaget först!
x2

*4321 
Jag längtar till våren trots att jag åker buss hela vintern i år... 
Jag längtar absolut inte till våren, jag har ju hur mycket jobb som helst framför mig 
Tog en fyra-mils tur med
Bubblan idag i underbart vinterväder !
Jädra skön känsla att kryssa fram bland alla
Svensson-kärror !
Hmmmm ..... Jädra snö alltså.
Den där jädra globala uppvärmningen som
Alla tjatar om ser jag inte skymten av 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Bara jag som längtar till våren ?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.