Hej
Det här var ju lite flummigt. Jag började läsa den här tråden. Jag tyckte bilen kändes så otroligt välbekant...
Jo då, det är samma bil som står parkerad i källargaraget, två tre bilar från min 1600tl '67. Vi Bilägare och Klassiker (som jag jobbar på) delar förlag och garage. Porschen du bytte mot har jag skrivit en köpguide om, prima exemplar... Rödluvan har jag bytt startmotor på. Kan inte annat än hålla med; skicket är helt underbartCalle är en mycket bra och förstående fadder.
Rödluvan kommer att figurera också i Klassiker framöver. Min 1600tl väntar på motor och växellådebyte. Jag bygger en ny motor med bränsleinsprutning, växellåda byggs av någon i Skåne. Det ska bli en 2110tl. Jag har skrivit en byggserie som kan följas på webben:
Jodå Jon - Rödluvan är en härlig bil med stark karaktär som är i goda händer. Man får inte vara som Emils pappa och rädas utgifter om den ska vara i tjänst
Den kan bli en fin ambassadör för gammelbils-hobbyn genom era tidningar, den är som gjord för att skapa kontakter och vara en conversation-piece. Det är den enda av mina bilar som min gamla mor har gillat för alla ville till och med prata med henne om den
924S:en är i fint skick men behöver underhållas ikapp rent mekaniskt, allt i bromsväg och hjulupphängning mm är redan på väg att åter bli i den klass det ska vara på en Porsche. Just nu är den daglig vinterbil och det är ju kul
Ditt motorbygge - hoppas din bil blir i sleeper-skepnad :-)
Bengt
Calle är en mycket bra och förstående fadder.