Ni behöver inte ursäkta OT i mina trådar, det är bara att skriva... Jag är glad att det skrivs och att forumet är aktivt.
Jag har redan löst min ursprungsfråga. Hylsorna är bara trädda utanpå röret och svetsade. Så det vara bara att slipa bort svetsen och knacka ut hylsorna
sen när gavelbytet är klart så är det bara att värma dit dom igen, och punkta fast.
Nu har jag ett annat problem. Gavlarna jag köpte av nån här på BV förra året är 58mm i diam i framvagns rörhålen, och rören är nästan 59mm.... Så det gick inget vidare när jag skulle mockup montera idag
Jag år hitta på nått sätt att slipa upp hålen 1mm.
Angående påståendet om att jag tycker det är fult med avsmalnade framvagnar så får jag kanske omformulera lite. Kortningen i sig är ju inte ful, även om jag tror att många kortar bara för att "man ska" och att det är tufft
Det jag inte gillar är när man har hjulen långt in i hjulhusen, det ser bara konstigt ut enl mig.. Har man sen breda fälgar eller fälgar med annan offset så att hjulen kommer på "rätt" ställe så är det ju en annan sak..
Det är trots allt tur att vi har olika smak, tänk er att åka på vw träff och alla bilar såg likadana ut
det hade inte varit så spännande ...
Buss 65
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"