Underbart snyggt och kul att dörrarna passar så bra...Härligt jobbat! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Sidor Föregående 1 … 19 20 21 22 23 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Underbart snyggt och kul att dörrarna passar så bra...Härligt jobbat! 
Punktsvets håller bra som fan 
Ska köra radiobil imorgon, ska se om det går att fixa en film! Vi åker så snabbt att det bara ser ut som suddiga streck på filmen.

Upp och ner som så många gånger förr, men utan förstärkningar 

Jag började höger bak med att knacka och svetsa ihop det hela 

Ser ut som shiieeeeeet här, men det ska givetvis bli snyggt och fint som jag vill ha det.
Massor med tid tar det, men huvudsaken jag blir nöjd 
See ya!
Michos, det är ta mej fan kul att följa dina framsteg med bubblan. Oerhört inspirerande och motiverande. Keep it Up!!
Mina gosedjur står i givakt och väntar på nästa uppdatering!
S
Ja man vill inte missa något..go man go!! 
Inte orolig att få eventuella bulor i taket när du lägger den upp & ner sådär ..?! 
Inte orolig att få eventuella bulor i taket när du lägger den upp & ner sådär ..?!

Näääääe 

På väg mot färdigt 

Utsidan

Vänster sida. Så här illa såg det ut när jag började ikväll. Ser bra mycket bättre ut nu, men det fick jag inte med på bild. Får bli imorrn eller något sånt 

Efter finslipning av kittet och målning med BT Kemis bruna kommer det bli riktigt bra. Rör ska skaffas för att dra in värmegrejerna i kanalerna.

Hänne började jag på idag med att lägga i en ny bit. Ska bara helsvetsas och slipas så är även det färdigt.
Det SKA BLI så JÄÄÄVLA SKÖNT att bli FÄRDIG med all rostlagning!
Nog för att jag gillar att jobba med plåt, men efter något som kommer bli ca fem månaders intensiv rostlagning sex kvällar i veckan + dagtid helg ska det bli kul att få börja montera ihop bilen. Till det som är monterat i dagsläget kan man räkna handbromsspak, en ischiaslucka och soppaledning. Sen är resten en byggsats.
Härligt!! 
Det mesta som hänt sen sist är att jag har snyggat till på en massa små ställen.
Men även lagat lite:

Knackade ner bucklan efter jag tog bilden

Framkant höger torped och kanal är nu ihopsvetsat och klart! Ska bara finslipas till lite och målas sen
Knölet nere i hörnet fixar jag när hjulhuset ska ihop.

Morgondagens utmaning, att få den här att passa in. Men det fixar jag väl efter lite fundering 
Blir super nice.. E inte förvånad! 
Nattsuddare..Snyggt..bara häng i, snart där.. 

Nehej, plåten blir visst inte färdig till sista januari
Idag kom jag hem från jobbet med handen i ett paket
Sydd och ihoptejpad efter att ha halkat på en fläck glykol (djävulens påfund med vattenskadade motorer!!!) med ett glas i handen som jag krossade i fallet när jag tog emot.
Så, jag får väl pilla med något annat så länge. Kanske börja plocka ihop chassiedetaljer och sortera upp det jag har. Well, jag hittar nog på något. Annars kan jag nog måla plattan om någon kan hjälpa mig med att fixa batteriinfästning och ett en liten justering.
Tråkigt
Men du har ju ungt å friskt läkkött så du är snart på banan igen 
Hade nästan hellre haft en defekt fot xD

I brist på annat sitter jag och tittar igenom lite vad man samlat på sig. Långt ifrån allt med på bild, som för övrigt var svår att ta.
Fick baklyse och lite annat kul igår på VWhiteout. Bla en underbar w-lucka från Martin foeldarc.
Tack alla! 
Trist med handen men du verkade inte allt för "deppig" på festen så jag tror du år på't igen förr än du själv anar....:D
I lördags mådde jag rätt bra. Söndag eftermiddag tills lunch idag har jag knappt varit vid liv. Kroppen har genomgått någon form av chock som gjort att jag knappt orkat vara vaken. Igår, på hela måndagsdygnet var jag vaken totalt 5,5 timmar av 24 möjliga.. Och då hade jag sovit hela söndag kväll innan, och lade mig för att utan problem sova till tio på tisdagen. Men nu börjar jag återfå medvetandet igen vilket känns skönt 
Har faktiskt varit ner i verkstan en sväng och lyckades knacka ihop torpeden med vänster värmekanal. Måste bara ha hjälp med att lägga i en ny plåtbit runt kanalen i torpeden innan jag kan svetsa ihop igen. Gick faktiskt helt ok att svetsa med vänster hand. Bilderna blir dock riktigt usla, därav har jag inge o bju på. 

Idag har jag skurit till en gammal NOS kvartspanel. Gick rätt bra att vinkelslipa med en hand, bara man lägger tyngder på det man ska skära till och tejpar det mönster man vill ha.

Torpedgrejen från igår
On the road again 
Bra jobbat med fröken vänster, stoppa gärna sjuklingen i någon grov svetshandske så du inte glömmer bort att den inte får användas.
Har själv haft liknande bekymmer som jag vid fel tillfälle glömde bort, man vill inte börja om läkningsprocessen från noll en gång till...
Vi andra får hålla våra högertummar att du kryar dig.
S
Tack!
Jag har den oftast nerstucken i en uttänjd svetshandske. För övrigt enda handsken som passar på den handen. Var på omplåstring idag igen, och söstra sade att det såg fint ut. Nästa omläggning blir på måndag.

Dörrglipan ser lite mysko ut när dörren hänger sig upp och ner.

Blev lite väl stor springa i bakkant. Men ah, bättre att det händer något än inget alls.
Tack till Max som hjälpte till under kvällen. 

Med kvartspaneler på. Svetstråden på 0.8 tog slut, så jag fick ersätta med 0.6 som fanns i förrådet. Knepig att använda tyvärr, men det blir rätt bra ändå.
Bra jobbat!
Har du fått list och värmevred levererat?
Sidor Föregående 1 … 19 20 21 22 23 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.