26

Jag tycker mig i tråden se att det är fler som tycker att det är OK än folk som inte vill ha dem med på forumet. Så än så länge tycker jag att vi behåller dem - OM de kan hålla sig till sin tråd!  ICQ/ab Om forumet däremot blir invaderat av fyrkanstbussar så får vi ta ställning till det då. Vi ger det lite tid, helt enkelt. Tack för all input i frågan!

"Daddy Cool"

27 Senaste redigerad av Demian (2011-01-25 12:14:35)

lappstockholmarn skrev:

Tycker detta är ganska enkelt! ICQ/ab  för att citera goopher:Vill man inte läsa om dem behöver man inte gå in på den tråden.

Jo, håller dom sig i den tråden är det ju inga större problem. De flesta verkar ju tycka att det är ok.

Men man måste ändå tänka på att släpps dom in nu så är det nog för alltid.
Tänkt när 100 användare är reggade som bara håller på med sådana, då blir det ju ett jävla liv om dom helt plötsligt skulle uteslutas.
Det blev ett skapligt liv då Lt31:an inte fick skriva på Typ2 forumet längre, och då var det ändå bara 4-5 personer som höll på med dom.

Men, men jag tycker fortfarande att en T3:a har mer gemensamt med en Golf, passat eller Lt31. Den enda delen som är gemensam med de övriga luftkylda modellerna, är just motorn de tre första åren. Annars finns det nog inte en del som passar eller påminner om varandra.

28

Har ju ej varit med om det du beskriver om typ 2 klubben och Lt 31. Kan ju faktiskt bli som du säger Demian, men ibland kanske man ej får tro det värsta. ICQ/ad  Att handlar om att våga och sedan ta konsekvenserna om det blir fel. Är väl en ganska stor rookie i det här med forum så mina uttalande är bara antaganden ej några fakta från tidigare erfarenheter. Man kanske skulle begränsa till luftkylda vw,s ???. Kanske det bästa är att ligga lågt tills dessa "kartonglådor" blivit populära. Då får man ta ett nytt beslut.
Nej det bästa är nog att "chefen" för Boxerville tar ett beslut och så får vi andra "luftmänniskor" finna oss i beslutet ICQ/ab

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

29

Då gör vi så här. Det kommer alltid finnas folk för- och emot - och en demokrati bygger på att man får ventilera sin åsikt. Så jag tycker att för enkelhetens skull: Demian, du har tagit upp diskussionen. Du har mest buss-erfarenhet från andra forum, så du får ta beslutet. Hur gör vi?

"Daddy Cool"

30

goopher:
Heter inte modellen T3 officiellt. Som jag fattat det används främst (endast?) T25-benämningen i England. Se här: http://en.wikipedia.org/wiki/Vw_t3
Förövrigt tycker jag att modellen ska vara med och oavsett om det luft- eller vattenkylning. Motorn sitter ju trots allt i rätt ände.
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

31

goopher skrev:

Då gör vi så här. Det kommer alltid finnas folk för- och emot - och en demokrati bygger på att man får ventilera sin åsikt. Så jag tycker att för enkelhetens skull: Demian, du har tagit upp diskussionen. Du har mest buss-erfarenhet från andra forum, så du får ta beslutet. Hur gör vi?

Jo, det blev komplicerat det här. Kan vi inte ta ett snack internt, alla de som ligger bakom forumet och som ska hjälpa till med det.

Så får "redaktionen" ta ett beslut om hur vi fortsätter.

32

det blev komplicerat det här. Kan vi inte ta ett snack internt, alla de som ligger bakom forumet och som ska hjälpa till med det.

Så får "redaktionen" ta ett beslut om hur vi fortsätter.
Låter som ett klokt beslut Demian.  ICQ/ag  ICQ/ag

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

33

'Independent aircooled VWforum for customs and classics' - det säger väl en del?
Dom luftkylda borde få vara med fast kategorien borde döpas om till: T25 - Skamvrån!  ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

34

Nu har "redaktionen" efter lång diskussion tagit ett beslut. Vi vill inte stänga ute folk, och samtidigt hålla oss trogna vårt "mission". Vi har därför beslutat att behålla T3-tråden - och allting som avser T3 (både luftkylt och vattenkylt) får ENBART ligga i den tråden. Annonser, bilder, mektips... Dvs. ALLT som rör fyrkantsbussarna får bara postas i T3-tråden. På så sätt klarar sig resten av trådarna från vattenskador, samtidigt som alla ni entusiaster som både gillar luftkylt och T3:or får det ni vill ha på ett och samma forum. I och med detta låser vi denna tråd och hoppas att ni är OK med beslutet. Tack för er input, allihop!

"Daddy Cool"