Har någon en finurlig lösning på hur man drar om handbroms vajern då man har flyttat upp framvagn 40mm? 
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » uppflyttad framvagn
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har någon en finurlig lösning på hur man drar om handbroms vajern då man har flyttat upp framvagn 40mm? 
tja en tanke jag hadde.. om man trär den genom en sådan flexibelt hölje som sitter till kopplings vajern.. dvs man svetsar eller bultar fast 2 hylsor en var sida framvagnen, sen höljet mellan dom i en båge med vajern i.. har inte testat men en tanke.
Tanken är god och verkar bra, ska kolla i morrn om det går att fixa,men det verkar inte finnas mycket utrymme eftersom vajrarna inte är så långa. Det här problemet borde väl alla som har gjort det här förr ha stött på 
FRANKE var e du när du behövs.. 
Jag är här men jag har tyvärr inget svar på frågan. Jag har bara byggt en sådan framvagn men resten löste Sänke.
Har samma fundering kring handbomsvajrarna när jag ska dit med min frankeframvagn...
men det löser sig nog när den är på plats & man får kika lite........hoppas jag !:)

Jag svetsade fast ett par böjda rör i det nedre röret på framvagnen som handbromsvajrarna löper i, funkar kanonbra. Jag har flyttat upp min framvagn 90mm. Ska se om jag kan hitta nån bild på det ikväll
hjoggböle: Glömde fråga.. har du fått ihop en framvagn nu ? Lägg gärna upp någon bild så vi andra får ta del av bygget 
att komma ihåg att fota är en konst, dessutom strular överföring mellan mobilen & datorn
men det går framåt & bilder kommer.
Har samma fundering kring handbomsvajrarna när jag ska dit med min frankeframvagn...
men det löser sig nog när den är på plats & man får kika lite........hoppas jag !:)
Du höjer den mer än 40mm och då går det säkert att dra under röret men har du hjälpstyrarmen under röret så får man kolla så den inte tar i.
men eftersom du ska köra utan servo så finns det plats att bredda fästet som du skruvar vajern i då tar den inte i styrarmen tror jag.
Här är lite bilder, jag borrade hål i styrstopparna och satte genom rör sen förlängde jag tappen som håller uppe staget till handbromsen, servo fick oxå plats då man flyttar ner fästet ca 15mm nu återstår bara att göra urtag för styrstagen

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » uppflyttad framvagn
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.