76

44'orna blev utbytta till ett par grundbestyckade 40'or istället så det blir nog en hyffsad grund... sedan är det nog en bromsning som ska till om de ska bli riktigt bra.

77

Slet ut motorn idag... ska de vara glapp på utgående axeln från växellådan?

http://youtu.be/E6YxynqFymE

Svårt att se men den vickar i sid- och höjdled men inte in och ut.

Bra elle anus?

78

Det är ok, lagret sitter framför diffen och sen ska den lagras i svänghjulet men det är bara när kopplingen är aktiverad.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

79

Svwerker skrev:

Det är ok, lagret sitter framför diffen och sen ska den lagras i svänghjulet men det är bara när kopplingen är aktiverad.

Axeln är väl alltid lagrad i svänghjulsbulten även när kopplingen inte är aktiverad.. Default/hmm

80

Undrar hur man ska göra med ventilfjädrarna, sitter dubbla på nu på mina 044... är det over kill till C35 kammen då det inte kommer varvas massa?

Kan man plocka bort och köra med bara ena fjädern eller blir de till å köpa nya om det är bättre med singel?

81

stickan skrev:
Svwerker skrev:

Axeln är väl alltid lagrad i svänghjulsbulten även när kopplingen inte är aktiverad.. Default/hmm

Beror på hur man ser det, det är fortfarande ett lager även om det inte fungerar som ett lager när det har samma hastighet som det som lagras.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

82

MrIcka skrev:

Undrar hur man ska göra med ventilfjädrarna, sitter dubbla på nu på mina 044... är det over kill till C35 kammen då det inte kommer varvas massa?

Kan man plocka bort och köra med bara ena fjädern eller blir de till å köpa nya om det är bättre med singel?

Bra fråga. Det hänger ju på inspänningstrycket och vad det blir på den yttre fjädern är svårt att säga.

Ali G

83

Svwerker skrev:
MrIcka skrev:

Bra fråga. Det hänger ju på inspänningstrycket och vad det blir på den yttre fjädern är svårt att säga.

Det borde bli bättre med hårda enkla istället..

84

stickan skrev:
Svwerker skrev:
MrIcka skrev:

Jag har en uppsättning hårda enkla fjädrar liggande om du är intresserad Micke!

85

Olzzon skrev:
stickan skrev:
Svwerker skrev:

Jag har en uppsättning hårda enkla fjädrar liggande om du är intresserad Micke!

Jo kanske de Default/smile skulle man bara haft nå braigt verktyg så man kan byta också

86 Senaste redigerad av t100r (2013-01-03 18:41:57)

ventilverktyg finns att låna i olssons garage ICQ/ab
lr så tittar du förbi med topparna så hjälps vi åt att byta

87

t100r skrev:

ventilverktyg finns att låna i olssons garage ICQ/ab
lr så tittar du förbi med topparna så hjälps vi åt att byta

Låter bra, de erbjudandet tackar jag nog inte nej till Default/smile

88

MrIcka skrev:

Om jag inte har fel så räcker det med ytter fjädrana  (dom är ofta samma som enkel fjädrana )
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

89

Jag har ju dragit vevstacks muttrarna till angivit moment, men de har ingen låsningsring som jag sett att de är på vissa äldre.

Ska de låsas iaf, hur i så fall?

90

MrIcka skrev:

Jag har ju dragit vevstacks muttrarna till angivit moment, men de har ingen låsningsring som jag sett att de är på vissa äldre.

Ska de låsas iaf, hur i så fall?

Då behöver du inte låsa dom...

91

Finns det något upp och ner på ventilfjädrar eller vad är de för märkfärg?
http://i48.tinypic.com/xfq34n.jpg

92

Färgmärkningen var nog en klassning efter hårdhet..

93

Färgmärkningen vet jag inte, men original är det ju en "progressiv" fjäder, och då skall de tätare varven sitta vända mot topplocket.
(Antar att fjädern är "tyngre" ifall man skulle vända de tätare varven upp mot brickan ?)

94

Mettis: Ja de har du rätt i, varven är fasiken tätare där färgen är... då sätter vi den sidan ner mot toppen.

* Stötstångsrör då, skruvade eller med fjäder vad funkar bäst.... känns ju som de med fjäder borde vara bättre om motorn vidgarsig när den blir varm?

http://dalhems.se/?p=18f990bd-9aab-4dcb … 3b584e2f2e

http://dalhems.se/?p=be43f240-c8cf-433d … 17136b88a6

http://dalhems.se/?p=1fb765a1-45ec-4268 … 653ae3cb2e

Och hur var de nu då, vilken ände ska sitta åt vilket håll... den mindre ska vara mot toppen?

95

orginal "rostfria" är väl det bästa om man ändå plockat bort topparna ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

96

vill du lägga några kronor extra på det så ska ju svenska logmech vara de bästa

97

Får fundera hur långt pengarna räcker då Default/smile

98

Tätningsmedel, ska man ha de på båda halvorna eller räcker det med på ena?

"Kampluggen" åt vilket håll ska man sätta den, läst lite olika om att man ska vända på den?!? eller ska man köra som den satt med "koppen" inått... tyskarna måste väl vetat vad de gjorde.

99

Jag brukar bara ha klister på ena halvan.
Har aldrig reflekterat över att man kan vända kampluggen och är inte med på varför.

Ali G

100

MrIcka skrev:

Tätningsmedel, ska man ha de på båda halvorna eller räcker det med på ena?

"Kampluggen" åt vilket håll ska man sätta den, läst lite olika om att man ska vända på den?!? eller ska man köra som den satt med "koppen" inått... tyskarna måste väl vetat vad de gjorde.

Koppen inåt...