Kan man köra utan den, finns det någon form utav ersättnings förstärkning?
Om man vill t.e.x montera in en 1600 dubbelports motor?
Jag antar att det inte går att efterkonstruera uttag i Typ1 block?
Mvh/Max
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Hur viktigt är det med motorbalken i en Typ 2 Split/Bay ?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kan man köra utan den, finns det någon form utav ersättnings förstärkning?
Om man vill t.e.x montera in en 1600 dubbelports motor?
Jag antar att det inte går att efterkonstruera uttag i Typ1 block?
Mvh/Max
Är det en tidig bay så går det inte alls, då hamnar motorn på backen.
Är det en sen bay så hänger lådan i ovankant mot karossen - då kanske du får dit motorn. Men jag tror inte det är något jag skulle vilja köra med.
I en split används ingen motorbalk dock, där ser det likadant ut som på bubblan.
EDIT: Det finns nån typ av adapter som man fäster i oljepumpen, men det känns också lite vanskligt. Bäst är ju att hitta en motor med balkfäste.
T.ex. den här http://www.justkampers.com/shop/00-9148 … 11196.html

Jag kan eventuellt sitta på en slik tingest som kan vara föremål för avyttring. Må inspektera motorhögen först. Renoveringsobjekt longblock talar jag isf om.
Leverans till hufvudstaden från hufvudlagret kan ordnas.
Jag har en 1600 med hål för balk. Motorkod B har jag för mig, enkelport är det iaf. okänt skick.
Tack till Sunkmarkus & Robbanonline
Tacksam för fler tips eller egna lösningar & erfarenheter
Ifrån det ena till det andra, ingen som har en defekt motor eller bara ett block med uttag för balken som kan vara till salu ?
/M
Jag kan eventuellt sitta på en slik tingest som kan vara föremål för avyttring. Må inspektera motorhögen först. Renoveringsobjekt longblock talar jag isf om.
Leverans till hufvudstaden från hufvudlagret kan ordnas.
Det är intressant, för då kan jag flytta över i princip hela 1303 motorn.
Men blocket i sig måste vara 100%
Tack för att du kollar 
Jag har en 1600 med hål för balk. Motorkod B har jag för mig, enkelport är det iaf. okänt skick.
Skicka gärna ett pm med prisidé, eller lägg in det i tråden.. 
Kollade nu i helgen och det jag kan avyttra är ett typ3-block som förvisso har balkfästet, men lite andra lustigheter som en annan placering av oljetrycksgivaren och saknar hålet för oljestickan. Motorn har suttit i en bay tidigare så det är fullt görbart, men inte "bult på". Är du vidare intresserad av vad som krävs torde en snabb googling ge dig en hint, jag kräver inte särskilt mycket i utbyte mot objektet dock. Det är trots allt frågan om ett renoveringsobjekt, motorn plockades ur pga lågt oljetryck och slammer om jag inte minns fel. PM om det är intressant.
Är det någon som kan fixa en bild på hur & var hålet för balken sitter på ett Typ2-block?
Tack på förhand!
Det ligger faktiskt en bild i tipstråden på en motor med balkfästena, den kanske vore ngt för dig? Här har jag beskurit bilden och rödmarkerat de tre punkterna för att tydliggöra:

Tack för hjälpen Kee ! 
Är det någon som känner till om man kan se om hålen för motorbalken finns, på en motor som sitter monterad i bil, som t.ex i en bubbla eller split T2
ja de ser du ner å kika på klackarna bara.
ja de ser du ner å kika på klackarna bara.
Tack & bock 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Hur viktigt är det med motorbalken i en Typ 2 Split/Bay ?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.