1 Senaste redigerad av TheEfterbliven (2013-01-12 21:50:03)

Bytt kulbult på spindlarna och brotchat/flippat styrlederna idag ICQ/ab .

Mitt i allt filosoferande ang de castershims som jag tänkt montera, slog det mig:
De gamla kulbulten hade tydliga spår av ha bottnat i ändläge. De nya ska ha större rörlighet. Monterar jag då shimsen kommer bilen höja sig en aning, right? Vilket betyder att jag behöver sänka ytterligare för att få samma åkhöjd. Dock vill jag ner ytterligare några cm.

Blir det problem tro? Hur mkt höjer shimsen? Vinner man mkt i väghållning med shims? Skita i shims och sänka några cm till bara? Kommer de nya bulten bottna? Tycker inte bilen är särskilt låg Default/hmm

Har ej sänkspindlar å kommer ej köpa i nuläget.

Edit - hoppsan mod kanske ska flytta till motor, mekaniskt osv. ICQ/ae

2

Nu vet jag inte om en folkvagn har så bra väghållning redan från början men den blir ju inte bättre genom att sänka, så jag skulle nog sätta dit kastershimsen och kompensera den höjning dem skapar genom att sänka lite till ICQ/ab

3

Hjul hamnar i bättre vinkel med schims. Schimsen kommer att höja bilen ca5cm. Du vinner MYCKET på att skaffa sänkspindlar. Om bulten bottnar lr ej beror ju på hur sänksatserna är vridna.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

4

Ouch.. 5 cm upp. Skiter i shims tills den dag jag skaffar nya spindlar isf. Förstår att man får bättre vinklar med shims.
Ska man va fin får man lida pin ICQ/ab

5

Om du sänker ordentligt bak så blir det inte så farligt, men visst blir det bättre med schims Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage