Helt rätt !
Min buss är inte färdig än ,men i sommar ska jag åka med luftfjädring.
Ska du åka toklågt så är en uppflytt av framvagnen ett måste eller ett byte till splitframvagn.
Vilket alternativ du än väljer så kommer du att behöva byta gavlar (stötdämpartornen) på framvagnen då bussar från årsm 70-79 har en annan bultdelning än 55-69.
Jag ska sänka min andra Bay nån gång i sommar och då kommer jag testa att göra som en del jänkare och engelsmän gör ,dvs flytta upp framvagnen 7 tum.
Det blir väl ungefär så här lågt

Men förmodligen får du ner den lika mycket med en splitframvagn om du höjer upp hjulhusen.
Fördelen med uppflyttad Bayframvagn är att du slipper leta efter en splitframvagn, då dessa kan vara rätt så svåra att hitta idag.
Här har du några intressanta byggtrådar med lagomt sänkta bussar:
Franz fatchick (5,5tum uppflyttad splitframvagn utan droppspindlar)
http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ … ;start=105
.jpg)
.jpg)
PigPen's MiniVan (7 tum uppflyttad bayframvagn)
http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ … mp;start=0


French slammed earlybay (2 tum uppflyttad bayframvagn)
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … t=#5196361

