1,076

Bra jobbat. Det var ju ett skapligt ryck!

1,077

Snyggt,ser mycket bra ut.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,078

Precis som...BLÅ! ICQ/ad

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

1,079

Helsings Smedja skrev:

Tackar, jo det gäller att ligga när man har chansen ! ICQ/ad

Inte lätt med prostatabekymmer....

Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,080

50 split skrev:
Helsings Smedja skrev:

Tackar, jo det gäller att ligga när man har chansen ! ICQ/ad

Inte lätt med prostatabekymmer som jag har ....

ICQ/an

Ett varv till med spackelspaden igår kväll trots att Dannes prostatbesvär gör mej lite dålig till mods.. hur ska det gå för unga pôjken om han har de problemen redan?

ICQ/ae

You´ll never know...

1,081

Du skulle ju inte berätta att jag inte fick upp den sist vi sågs... Snart är det dax igen...

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

1,082

Snyckk jobbat!
Blir hela pråmen militärblå tillslut så kan du känna dig nöjd;-)
Ser att era klädtips som ni delat med varandra har lett till en närmare gemenskap :-)
O nu när ska ni ut på en sista färden resa till Borlänge, då kan man bli lite avundsjuk ;-(
Men jag håller precis på med ett datakörkort o vattengympan får man inte missa..så jag har inte tid.

1,083

Annars hade det varit trevligt med en trekant Patrik, men vi spar det till sommaren...

ICQ/ad

Tel 07noll357185ett

1,084

Spotta ut semlan nu! Helsing ut och svetsa och lunsa på med stor faan!

1,085

Semlan åts upp med glädje och sköljdes ner med kaffe från Gävle. Pigg och stärkt av Patt-Riks inlägg så anmälde jag mej till en kurs i lågfartsspinning och gick sedan ut i smedjan och tro på fan så blev det inte militär blått på picken ikväll.

Blott en eller annan nyans av blått från rätt...

Å vettu du Larsa, medans du satt och nö'elda i din kamin så banka jag till en plåt till insteget fram så ni, de tre kommentarerna hade rätt alla tre utom i trekant till sommaren. Den klarar jag mej utan...

Bilder kommer i svartvitt sen..

ICQ/ag

You´ll never know...

1,086

Som sagt bildbevis på väl utfört arbete kommer här.

Fotot knäppt med den senaste Koloreringstekniken så att färgen, den så kallade militärblå eller M-code Blaupunkt, framträder lika tydliga för färgblinda eller för så gamla som Ö-viks Pata som växte upp under den svart-vita tiden.

Post's attachments

Korrekt.JPG, 95.17 kb, 1296 x 776
Korrekt.JPG 95.17 kb, 212 downloads since 2013-01-10 

You´ll never know...

1,087

Helsings Smedja skrev:

r för så gamla som Ö-viks Pata som växte upp under den svart-vita tiden.

Haha...
Jag dööör!!!

Tel 07noll357185ett

1,088

Ja nu ser jag ju att den faktiskt är blå! Bra initiativ!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

1,089

Igår i värsta jävla kallaste dagen på hela vintern så var det dags att ta hem ett nytt objekt ! ICQ/ag

Jag hade gjort en liten bytesaffär med mr East i Edsbyn så med Grenje som inhyrd hamburgaredriven transportledare och chaufför så drog vi dit för att hämta hem en ´79ans dubbelhytt med 2 l. insprutare som egentligen var tänkt att donera delar till den svartvita, eller militärblåa menar jag,  dubbeln som jag redan har men den är nog värd att rädda. Tror jag... Dessutom brukar jag få lite tråkningar över mina Bay affärer när det finns äldre och mer intressanta bilar att ta hand om men va faan, då gör jag naturligtvis tvärtom i trots!  ICQ/ag

Kul att träffa Ola igen åxå och att få kolla in hans vagnspark är alltid roligt och tack för kaffet ! Observera äv på bilden där Ola skottar av istäcket och Grenje står mitt i overallen för att hålla värmen Olas våldsamt sportiga skoter i bakgrunden. En 250 Enticer i riktigt fint skick!

Bra rostiga trösklar är det ju på den ZZ top loggade men ganska okej i övrigt och det mesta verkar fungera . Lämmarna ska jag lägga lemmen på och lite andra delar som är bättre än de jag redan har men det blir ju ändå en hel bil som bör gå att besikta utan allt för många timmar nerlagda. Så nån dag när det är lite bättre plats i garaget och lite varmare väder, det har legat kring -20 i en par dar nu...  ICQ/ad så ska jag köra in den och kolla lite mer noggrannt så får vi se efter det vad som händer.

Och när vi ändå var i trakten så kunde äntligen Thomas Å´s och mina biologiska klockor synkroniseras så man kunde få kolla in Träskmonstret!  ICQ/af Fan va frän den är! Och kommer garanterat bli ännu ballare att se på vägen! Hoppas du får plåten snart och att du smörat rejält för gamla Bettan så du har några svetstimmar att ta ut när det blir dags att tända svetsen !  ICQ/ae

I övrigt så blir det ingen direktrapport från smedjan då svetsrök helt uteblivit denna helg. Men semla säsongen är påbörjad ! ICQ/ag

Post's attachments

Ahh.JPG, 151.54 kb, 1296 x 776
Ahh.JPG 151.54 kb, 207 downloads since 2013-01-13 

bahh.JPG, 145.54 kb, 1296 x 776
bahh.JPG 145.54 kb, 219 downloads since 2013-01-13 

öhh.JPG, 144.18 kb, 1232 x 738
öhh.JPG 144.18 kb, 215 downloads since 2013-01-13 

vitablixten.JPG, 177.78 kb, 1296 x 776
vitablixten.JPG 177.78 kb, 200 downloads since 2013-01-13 

You´ll never know...

1,090

Lumparnas svar på vita blixten, en vit vw buss....

Lika jävla kall, fast... På skidan vita blixten kunde man ju åka sig värme, de gör man knappast i denna....

ICQ/ag

Kör hårt, och snabbrenovera, då är ju splitbussen ett år till längre bort i planeringen.... ICQ/ad     ICQ/af  ICQ/af

Tel 07noll357185ett

1,091

biologisk klocka.. jojo... trodde bara honor har det... ytterligare en bay dubbell ql  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,092

Jovisst Micke, när det gäller busskollar i Bollnäs trakten så måste de biologiska klockorna stämma så det är bara att leta fram dom.  ICQ/ad

Danne, du har rätt den här är jäkligt kall just nu men mot sommaren då står skidorna i vedboden och den här är riktigt het så det väger över tycker jag ! ICQ/ae

You´ll never know...

1,093

Ni bara roar er.. ICQ/ad Kul med nya grejer,följer med stort intresse... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,094

Mest (O)roar oss den senaste tiden tycker jag. Att det ska va helt jäkla omöjligt att få köra nåt i någorlunda normalt väder en gång. Män iiiiinte då. ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

1,095

Ser ut att vara en trevlig vagn de där. Du får fixa ordning den så köper jag den när jag måste ha en arbetshäst till kåken.
Och kallt har det varit de senaste dagarna.
Tror det tog max 2min innan mustaschen var helfrusen och skägget började vitna. Men det kanske är något som hör till vid Bay bärgningar..

Jag får titta förbi sedan vid smedjan när jag får äran att köra buss!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

1,096

50 split skrev:
Helsings Smedja skrev:

r för så gamla som Ö-viks Pata som växte upp under den svart-vita tiden.

Haha...
Jag dööör!!!

X 2
Photoshop och låtsashumor ;-)

1,097

Så du hänger i mina trakter och köper grejjer av kallboda Ola du!!!!

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

1,098

Vaddå !?  Får jag inte köpa bilar vart jag vill då?  Och är du från Edsbyn?   Default/hmm

You´ll never know...

1,099

Ni tänker på olika Olor  ICQ/ab

1,100

Kan bli väldigt tolkigt om man sticker ut hakan, men inte riktigt står på tjock is...been there, done that...

Men jag hämtar gärna bilar i jiiispers närområde..

ICQ/ag

Tel 07noll357185ett