1

Hej !

Någon som vet var man köper tröskelplåten som sitter under sidolastdörren på höger sida på en Enkelhytt - 77 ?

Tacksam för svar !

\\Peter

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

2

Jag har inte sett att någon säljer sådan till bay men det går ganska lätt att göra själv. Försök att kapa en bit av tröskeln för att få rätt profil.

Här spekuleras det en del om trösklar. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=11590

[

3

Tack för ditt svar Micke ! Vill helst slippa bocka själv pga tisdsbrist samt att den som sitter där nu inte har riktigt rätt profil. Har pratat med Stu på Autocraft och han säger att deras tröskelplåt är lik men de har ej testat på Late Bay, så mao man får mäta o jämföra.

Och nu till något helt annat,,,,är det du som håller på med rutor ? Skulle behöva byta framruta på min ghia, kanske även behöva byta bakruta
på en oval. Åker du ut o levererar och gör hela jobbet ? Eller får man ta det med sin lokala glasmästare ?

MVH Peter

4

Jag har funderat på om det inte går att köpa yttertröskeln till splitbuss. Den som sitter under lastrumsdörrarna.

5

Den jag behöver är 116 cm lång (det som syns utifrån när den är monterad) och ca 8 cm hög.

\\Peter

6

Jag tror nog att jag letade på nätet längre tid än det tog att tillverka den.  Default/hmm  Originaltröskeln var så hel att jag kunde skarva i vid ändarna.

Vindruta till Ghia är inga problem, finns i lager. Jag kör ganska ofta till Eskilstuna så den kan jag ta med mig. Monterar gör jag inte men du kan prata med grabbarna på Centralglas de brukar montera på äldre bilar.

Så här blev tröskeln i alla fall. Nästa gång gör jag nog några extra.

Post's attachments

DSC00541.JPG, 261.29 kb, 1632 x 1224
DSC00541.JPG 261.29 kb, 175 downloads since 2013-01-09 

DSC00543.JPG, 282.24 kb, 1632 x 1224
DSC00543.JPG 282.24 kb, 189 downloads since 2013-01-09 

[

7

Ja där ser man, jag brukar lämna allt i glasväg till "Tobbe" på centralglas (som för övrigt åkte ljusblå californialooker när det begav sig) de är alltid bra att ha att göra med.

Antingen beställer jag av dig eller av dem ? Så fort det blir lite bättre väder (den är garagerad nu). Ang plåten så får man nog krypa till korset
och gå samma väg som du, såvida inte Autocraft-plåten passar.

Tack för dina svar \\Peter

8

Här finns plåten du letar efter:

http://www.vag-teile.de/H8-Aufbau---Kar … lappe.html

Passar perfekt.

Niklas

Typ 1 -56, Typ 1 -69, Typ 1 -72, Karmann-Ghia -61, Pickup -79, CrewCab -73, Cherry picker -78
Beach Buggy -67, Passat W8 -02, Amarok -11, Porsche 914 -72 gul original, Porsche 914 -72 svart (ska bli original) , Porsche 914/6 -73 (Replica blivande 6:a) Ska bli grön
www.niklasgarage.com

9

Hmm, antingen ser den ut som bilden eller så passar den. Inte både och! ICQ/ac  ICQ/ac

Har du bytt på Cherrypickern får du gärna ta en bild.

[

10

Tack för eran värdefulla input grabbar. Blir till att ta fram skoltyskan igen och beställa ! (Hur var det nu då,,,,,, durch, fur, gegen, ohne, um styr ackusativobjekt eller dativobjekt ? )

MVH Peter

11

www.niklasgarage.com skrev:

Här finns plåten du letar efter:

http://www.vag-teile.de/H8-Aufbau---Kar … lappe.html

Passar perfekt.

Niklas

Tack för tipset på internet sidan.. 
mvh nivek75

12

Är det bara jag som tycker den plåten ser helt fel ut? Ingen radie, klumpigt gjorda avrinningshål, konstigt invik under falsen?? Ser ut som typiskt Klokkerholm.

Hoppas den ser annorlunda ut i verkligheten.

[

13

De säljer inte klokkerholm. De säljer till volkswagen. Det är de som är vewib......

Typ 1 -56, Typ 1 -69, Typ 1 -72, Karmann-Ghia -61, Pickup -79, CrewCab -73, Cherry picker -78
Beach Buggy -67, Passat W8 -02, Amarok -11, Porsche 914 -72 gul original, Porsche 914 -72 svart (ska bli original) , Porsche 914/6 -73 (Replica blivande 6:a) Ska bli grön
www.niklasgarage.com