Funderar lite....
Ska ju ha en 1500 motor i bussen en 64.
Har ju tänkt att det ska bli en SA konertering med en växellåda från en 1500 typ1 med långa drivaxlar. Då passar det som jag fattar det med 68 och nyare men hur är det med 67? Och då måste jag använda noskonen från originallådan som sitter i bussen, rätt?!
samt om jag får för mig att köra nåt år eller två med orginal v-låda o reduktioner för att kanske ta konverteringen senare.
Hur funka det då med svänghjulet, passar det med samma på originallådan som i en 1500 typ 1?
Om inte vad bör man tänka på, finns det många olika svänghjul, diametrar m.m?
Ingående axel i växellådorna, har de samma splines så att samma lamell kan passa eller vad gäller?
Många röriga frågor men jag måste börja reda ut det här så jag vet vad jag ska börja leta efter för delar!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
