Skönt hörru!
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Sidor Föregående 1 … 18 19 20 21 22 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skönt hörru!
Härligt! och fort går det!!! 

Här ska svartplåten ersättas med en stor bit 2 mm så jag slipper göra överlapp.

Höger

Höger

Vänster

Vänster

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag är riktigt nöjd med passformen på vänster sida. Har provat med lös kvartspanel och den stämmer precis! 
Höger sida är inte riktigt bra. Den hamnar lite för lågt i bakkant, medan jag vill ha ner den i framkant, och dessutom vill jag att botten av a-stolpen ska komma längre in så att dörren stänger bättre i sidled. Det får jag fundera ut en lösning på imorgon.
Tack till masen för alla goda råd som gjort att jag kommit dit jag kommit med projektet! 
Underbart...jag älskar denna tråd..kommer ju bli hur bra som helst!Jag måste bara se denna live när den blir färdig..BRAVO! 
Nu vill man vill man ju börja med split-högbygge med barndoor fram o bakvagan 
Vilket jobb du gör! Imponerande 
Kanonjobb! Och vilket tempo!
Blir bra detta jobba jobba 
säger som alla andra.. bra jobbat !

Är det någon som vet vart man får tag i värmeslangen som ska gå i kanalerna?
Där ska inte vara någon "slang" i trösklarna, den "slang" som finns är dom bitarna som går från trösklarna o upp till luftmunstyckerna vid vindrutan.
Härligt, bra jobbat. Åker du med denna till Romme?
Gött jobbat!!
Michos Miche skrev:Är det någon som vet vart man får tag i värmeslangen som ska gå i kanalerna?
Där ska inte vara någon "slang" i trösklarna, den "slang" som finns är dom bitarna som går från trösklarna o upp till luftmunstyckerna vid vindrutan.
Problemet med reprotrösklar är väl att det inte finns några värmekanaler inuti trösklarna?
Kan det fungera med kraftigare böjbar slang för eldragning att lägga in i de innifrån rostskyddade trösklarna?
Vad finns det mer för kreativa sätt att fixa värme med reprotrösklar?
Va ni krånglar till det
, det finns inga värmekanaler i pre -57 folkisar
å värmen räcket gott till ändå när man inte kör på vintern 
Va ni krånglar till det
, det finns inga värmekanaler i pre -57 folkisar
å värmen räcket gott till ändå när man inte kör på vintern
Åfaen.......

Tack allt folk! Supporten man får här gör ju att man vill komma längre! 

Just den här bilen har haft slang i kanalen! Men eftersom karossen är bytt (eller är det plattan?) någon gång för längesedan så är inte det någon garanti att den haft det från början. För övrigt kan jag säga att jag inte hittat en enda lagning någonstans. Allt jag har kapat i har varit originalplåt.
Både underrede och platta.
Idag har jag tävlat med radiostyrda bilar där jag tog hem rubbet.
Det går bra med folkvagnar och radiostyrt, men fruntimmer går det sämre med. Haha, gick åt hellskotta med damen jag nämnde på föregående sida. Mer tid till folkvagn då 
Får väl klä på mig och åka ner för att göra ett ryck.. 
Fruntimmer är överskattat

"Mockat fast" ena ovalgrejen med kitt tills det blir dags att svetsa från undersidan.

Givetvis svetsat och snyggat skarvarna till innan kittning, men det blev inte med på bild.
Snart är baljan fram helt klar. Ikväll börjar jag svetsa fast vänster värmekanal i karossen!
Hade inte ork för det sist.
Kitt va bra det ser ut..

Bra kitt.. Håller det mesta.. Faktiskt räcker det med några punkter ser kit/lim...
Det blir säkert bra...jobba jobba 
Helsvets gör jag annars mest för att jag vill ha genomsolitt och snyggt. Oftast tätar jag med kitt över för att eventuella porer ska förseglas. Hållfasthetsmässigt räcker det med några punkter för att få det starkt. I en gammal VW-film från 1980 som visar hur en Jetta MK1 byggs lyfter man en tom Jettakaross i ett fäste i taket som endast sitter med en punktsvets. Det visar hur sjukt starkt det är.
På tal om punktsvets, idag har jag börjat svetsa fast karossen i vänster kanal. Sjukt roligt att bygga när dörrglipor och allt lirar ihop! Helt plötsligt kan man stänga förardörren med ett säkert klonk istället för att hela karossen skallrar.
Det blev inga bilder ikväll, så det får ni hålla till godo med tills imorgon eller lördag.
Planen är att jag ska svetsa fast kanalerna ordentligt och göra så mycket som möjligt med karossen fastskruvad på plattan så att den inte drar sig för mycket. Alla plåtbitar som ska på ska svetsas fast ordentligt så att de sitter. Efter det kommer karossen att lyftas av och tippas upp och ner igen så att det blir lättare att göra färdigt alla lagningar. Efter det kommer all rost att vara lagad

Bara vindruteramen kvar efter det, men det får bli en av de sista grejerna jag gör när karossen ska på igen om några månader. För när karossen är klar ska den ställas åt sidan så jag kan koncentrera mig på att bygga färdigt ett rullande, fullt fungerande chassie utan någon störande kaross på. Så, vindruteramen får ligga i malpåse tills jag fått hem en vindruta. Om jag inte hittar någon skaplig begagnad köper jag en ny.
Mycket babbel blev det idag. Men det ska verkställas.
Hörs snart igen 
En hel del har hänt! Men inte så mycket som har varit värt att fångas på bild. Eftersom inget det jag har gjort är mer än "permanent mockup" av trösklarna utan något form av färdigställande så blir det inga bilder förrns det är färdigt. Ser för fult ut med halvfärdiga grejer.
Lite översiktsbilder:

Omöjligt att se på bilderna, men vänster dörr öppnar och stänger helt perfekt! Räcker med en lätt knuff för att den ska sugas fast i låskistan. Höger går ganska lätt, men kräver att handen är med hela vägen och trycker fast den i kistan. Det beror till stor del på att dörren hänger sig i och med det är mjukt runt det nedre gångjärnet.
Jag gjorde en liten film när jag rullade runt karossen på tak igen, men den blev tyvärr inte sparad
Karossen separerades från plattan för att fixa det sista plåtjobbet med bilen åter på tak. Den goda nyheten var att dörrarna uppförde sig precis lika när karossen inte var skruvad på plattan och nu när förstärkningar och justerskruvar är borta!
Så, nu är det slutspurten att fixa alla spalter och den sista rosten i botten på karossen. Sen är den rostmässigt färdig.
Rikt av vindruteram och motorutrymmet för att en lucka ska kunna stänga ordentligt väntar jag med tills karossen slutligen monterats på underredet om någon månad eller två. Jag har inte tillräckligt med underlag för att klara det just nu.
Utlovar bilder på färdiga rostlagningar i veckan!
Om jag orkar och hinner ska deadline 31 januari försöka hinnas med rostlagningen. Om jag inte gör det är det ingen panik, bara det inte tar för lång tid. Hessisch wont wait!

En liten avstickare i radiobilsföreningen, det är ju inte svårt att se vilken som är min bil... 
Även några små punkter håller mer än man tror.. vi litar på att du får det "rost fritt" innan slutet på månaden..
skönt att sluppit från spännarna, som iofs säkert gjorde ett bra jobb tillsammans med dej!!
får nog göra lite så jag med när min 56a får nytt under
...den dan den sorgen...
Det där med radio rejset ser ju kul ut!
ta med filmkameran nästa gång 
Sidor Föregående 1 … 18 19 20 21 22 … 61 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Michos Miche´s Werkstatt für luftgekühlte Fahrzeuge
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.