1

Tanken var att jag skulle bygga egna fjäderben till bubblan, men då jag saknar svets samt kunskap så kändes det inte helt säkert att fröska själv.

Så nu är jag altså på jakt efter ett par sänkta eller justerbara fjäderben till en 1303S 73, 3 bult.
Hellst kompletta coilovers, men bara benen går lika bra.

Jag vet att det finns nya att köpa, men jag tänkte kolla vad folk har på hyllorna först.

Alternativt, finns det någon vänlig själ som kan kapa och svetsa ihop ett par fjäderben på beställning går detta också bra ICQ/ab

Kontakt i första hand via PM.

Tack på förhand
Ola

2

du har pm

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

3

Upp o hoppa ICQ/ab

4

5

Har du fått tag i ben? Annars har jag 2 kompletta med spindlar/trumbromsar o fjädrar, inte rostiga. Nu när du skaffat svets tänkte jag ICQ/ab
MVH Jocke

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

6

JockeL U-a skrev:

Har du fått tag i ben? Annars har jag 2 kompletta med spindlar/trumbromsar o fjädrar, inte rostiga. Nu när du skaffat svets tänkte jag ICQ/ab
MVH Jocke

Ingenting än så länge.

Är det kapade eller orginal ben du har?

Min tanke var att ta bena från reservdelsbilen, men dessa är ganska rostiga.. Vet ej hur känsligt det är.
Sen är jag inte helt hemma med svetsen än, men jag jobbar på saken ICQ/ab

7

Orginal höjd, kompletta med allt:-) Kan få dom levererade till Uppsala eller så kommer du hit o hämtar.  Finns en kanonbeskrivning på hur du gör här nånstans, eller på vwtyp1. Den byggde jag efter. Sönderrostade ben blir det bara mer jobb med, har byggt helt nya fjäderkoppar en gång itiden pga rost, inget kul.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar