Nice 
Ja en sådan kran e ju super.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Coolt med kran! Har letat länge efter en till min pickis, men de är svåra att få tag i. Pumpkraft?
Coolt bygge.
När jag blir stor vill jag oxå haen vwrod...
Ta vara på rätt del ....
Snyggt Mackan!
Jag har kört med likadan kran i flera år, kalas att ha!
Coolt bygge.
När jag blir stor vill jag oxå haen vwrod...
Linus, hör av dig när du blir stor så ska jag sälja min VWrod till dig.
Coolt med kran! Har letat länge efter en till min pickis, men de är svåra att få tag i. Pumpkraft?
Pumpkraft JA!
Kranen hittade en kompis på eren hemmaplan Malung
Jag är supernöjd
Grejhojta!
Om jag inte får tag i en tills dess att min 68 eh börjar gå mot färdig får jag tjuvkika på din kran och bygga mig en egen. Har man skaffat vändskiva och kolv är det väl inte helt omöjligt att snida ihop en. 
Jaha då var det dax för en liten uppdatering.
Efter en lång å utdragen skördesäsong så har man fått tillbaka insperationen. Tackar även masen för de.
Köpte tvärbalkar av woffe på tierp och beställde även torpedspetsar bak föra veckan.
Ja så nu har det svetsats lite. Men börjar känna mig en aning stressad.
Nya och gamla tvärbalkar.
Nu sitter dom på plats
Nya torpedspetsar
Å där va det klart

Sen lite reparation av hyllan i motorrum.

Provmontering av mellanplåt. Yes den passar ju

Om det möjligen är någon som har golvplåtar eller ett chassi som bara står ivägen så kan ni ju skicka ett mail eller pm.
Helst ett tidigt. 50-55
Det var allt för denna gång. Ska försöka att uppdatera lite oftare.
Hej
Rost-skördesesongen har börjat 
GW.P
Till mackan: Intressant att se bubblan och hur du fixar rostskadorna. Pickupen gillar jag. Vilken årsmodell och motor? Står det Sunfab på kranen? Den ser ut att vara tidsmässigt korrekt på bilen.
äntligen!!!bra jobbat mackan!! fina jobb! stugan är varm på fredag em!!ölen kall..
Ser bra ut,keep on! 
late,
in love,
and a little drunk..
Tur att masen har fri skift, annars skulle stugan vara kall, och ölen varm!
Kul att det går framåt!!
Kämpa på nu!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Bra jobbat bonnjä..... Ska kolla status på lite plattor när ja kommer hem
Snyggt Mackan...
Hessich 2013... Som sossarna sa "Alla skall med!".
Snyggt!
Skulle jag kunna få några bra bilder på hur tvärbalkarna bak ser ut där de möter tröskeln/nedre del av kvartspanelens prssning, både inifrån och underifrån/utifrån?
Ses i helgen 
Tack tack!
Ja nu gäller det att hålla tempot uppe.
Kjell T. Pickisen är en 73a med en 1600 motor. Kranen är en sunfab. Fungerar väldigt bra.
Ska ta lite bilder till dig ikväll Michos. Skickar dom på Pm
Det är nästan så att jag ångrar att jag sålde min kran till annan här på forumet... Nu har man ju pickup igen.
Sunfab kran var en verklig nyhet. Det står för Sundins Fabrik. Skidfabrikör Sundin började på 40-talet tillverka HIAB kranar, men efter försäljning av HIAB behöll han pumptillverkningen som tillverkar SUNFAB pumpar och tydligen kranar också. Kranen ser ut att åldersmässigt höra ihop med bilen.
Joråsattesvetsen har fått jobbat.........................
Ja det har ju hänt lite den senaste tiden. Inga jätte steg framåt men ändå.
Men jag har kommit så pass att dörrar och trösklar var klara för att justeran in.
Å det är ju inte det lättaste. Som tur va så kom Mogge förbi förra veckan å hjälpte till.
En dörr på plats nu är det bara nästa. Sen blev det inte mycket gjort.
Men idag ringde Mogge mig igen å frågade om jag skulle till garaget.
Jajemen!!
Så efter 7-8 timmar med diverse mat/kaffe och prata skit pauser så står den ju där
Trösklarna punktade på plats och dörrarna hänger där. Med lite hjälp av en tving.
Så jäkla nöjd! Grymt tack för hjälpen Mogge.

Härligt ! Då blir det en helhelg i garaget nu då när farten ändå är uppe så att säja !?
Kanske trissar Mogge till nya tag med Marshallen åxå ? 
Humor Helsing, humor........
Men jag har faktiskt fuskat lite, målat frontpanelerne med högtalarna, linoljat fronten och lackat ner dörrarna på insidan, reparerat växelstagshållaren och riktat lite golv, monterat cigguttag och förbättrat startknappen.
I morgon blir det garaget igen, fast mitt eget
Kul att slöjda lite bubbla åxå, har ju 2st -50:or själv som någon gång................
Ska ut och jaga Mackan lite mer framöver

Härligt Mackan känns som du är nr två till besiktningen inför hessich