26 Senaste redigerad av EskiL 109 (2011-02-09 23:20:37)

Robert K!
Tack för den historian  Default/lol LOL!!!

Har själv låst in mig i bakluckan på en volvo 740 i fyllan i sälen för ca 15 år sig.
Skulle skrämma den som öppnade var tänkt... Problemet var att det var -10 grader och ingen hade en tanke att gå till bilen.
Det var ju pubben som hägrade...men...man kommer ut ur en baklucka på volvo. Bara pilla på låset. Safety first.
Inte Maffians favvobil MAO kanske. (Sorry för OT)

Till BUSSEN! Den förtjänar en fin blank lack och vita orginalfälgar med kapsel samt höga smala däck. Anti slam it!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

27

Robert K skrev:

En historia jag lite motvilligt bjuder på som handlar om VW-träffar i allmänhet och denna sköna panelbuss i synnerhet. Plats: Vänersborg. Slutet av juli 2010. Ölkonsumtion: Hög till mycket hög. Det är vid denna tidpunkt dags att gå och lägga sig, i ett tält var det tänkt. Då jag rotar lite efter mina saker sittandes på huk, tappar jag balansen och ramlar in med huvudet i en Rader-fälg tillhörande en Ghia. Ordentligt också. Mer om detta senare. Kryper in i absiden och slocknar där.

Vaknar upp i panelens hytt och har ingen aning om hur det gick till. Mådde mindre bra bör tilläggas. Sov även ca 3 timmar sittandes i en bajamaja, och hade t.o.m. den tvivelaktiga smaken att välja handikappmodellen...

Att gå runt på området i mitt tillstånd var inte att tänka på, så Steffo bäddade snällt ned mig i panelens lastutrymme där det låg en fin luftmadrass. Kände mig riktigt konstig vid det här laget men mer om det senare. Ridå. Vaknar till av att det är dags att åka hemåt mot Göteborg. Somnar genast på 45:an söderut. Vaknar till igen och upptäcker till min stora förvåning att bilen står stilla samt att hytten är tom. Chauffören med sambo hade visst fått för sig att gå på loppis. Det var för övrigt inte lätt att se någonting i en panelbuss med "stängd" mellanvägg och den lilla bakrutan, vänd åt helt fel håll.

Naturligtvis hade de låst in mig! Naturligtvis var jag så nödig att jag hallucinerade. Vad göra? Till slut hittade jag en petflaska och fick uträtta mina extremt trängande behov i denna. Jag hade aldrig kunnat hålla mig om jag inte hittat flaskan, det vill jag bara säga.

Epilog: Vid sammanstötningen med nämnd Raderfälg fick jag en ordentlig hjärnskakning. Bakfylla sitter inte i så länge som tre dagar, så till slut ringde jag läkare. Och nej, mitt organ passar inte i en halvliters pet, däremot kan jag sikta. Man kissar helt enkelt inte i en splitbuss!

Default/lol Kanske skall lägga upp lite kort här när du sussar så söt i panelen m.a.o finns det dokumenterat Default/lol

West Coast Volks attitude is everything

28

Robert K skrev:

En historia jag lite motvilligt bjuder på som handlar om VW-träffar i allmänhet och denna sköna panelbuss i synnerhet. Plats: Vänersborg. Slutet av juli 2010. Ölkonsumtion: Hög till mycket hög. Det är vid denna tidpunkt dags att gå och lägga sig, i ett tält var det tänkt. Då jag rotar lite efter mina saker sittandes på huk, tappar jag balansen och ramlar in med huvudet i en Rader-fälg tillhörande en Ghia. Ordentligt också. Mer om detta senare. Kryper in i absiden och slocknar där.

Vaknar upp i panelens hytt och har ingen aning om hur det gick till. Mådde mindre bra bör tilläggas. Sov även ca 3 timmar sittandes i en bajamaja, och hade t.o.m. den tvivelaktiga smaken att välja handikappmodellen...

Att gå runt på området i mitt tillstånd var inte att tänka på, så Steffo bäddade snällt ned mig i panelens lastutrymme där det låg en fin luftmadrass. Kände mig riktigt konstig vid det här laget men mer om det senare. Ridå. Vaknar till av att det är dags att åka hemåt mot Göteborg. Somnar genast på 45:an söderut. Vaknar till igen och upptäcker till min stora förvåning att bilen står stilla samt att hytten är tom. Chauffören med sambo hade visst fått för sig att gå på loppis. Det var för övrigt inte lätt att se någonting i en panelbuss med "stängd" mellanvägg och den lilla bakrutan, vänd åt helt fel håll.

Naturligtvis hade de låst in mig! Naturligtvis var jag så nödig att jag hallucinerade. Vad göra? Till slut hittade jag en petflaska och fick uträtta mina extremt trängande behov i denna. Jag hade aldrig kunnat hålla mig om jag inte hittat flaskan, det vill jag bara säga.

Epilog: Vid sammanstötningen med nämnd Raderfälg fick jag en ordentlig hjärnskakning. Bakfylla sitter inte i så länge som tre dagar, så till slut ringde jag läkare. Och nej, mitt organ passar inte i en halvliters pet, däremot kan jag sikta. Man kissar helt enkelt inte i en splitbuss!

Detta finns dokumenterat på hemlig plats. Men med tanke på den stank och oförmåga att hitta fokus som omgav dig, måste Raderfälgen varit riktigt hårdpolerad.// J

29

Snälla f.d. ägare börjar att sända mej bilder på skåpets tidigare liv...ska tydligen ha varit fiskbil först, men den stanken är som tur var borta nu.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

30

25hpman skrev:

Snälla f.d. ägare börjar att sända mej bilder på skåpets tidigare liv...ska tydligen ha varit fiskbil först, men den stanken är som tur var borta nu.

Ah, då måste vara den stanken RobertK tog med sig. Verkar sitta i....

31

25hp. känner du janne chrona i kumla? han köpte jag bilen av från början innan steffo bytte den till sig av mig. ring eller messa mig så får du chronas nr. kanske han har mer info. 070-2923919 /jörgen

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

32

JockeB skrev:
25hpman skrev:

Två på samma dag broder J. Denna sommaren får du se upp på allvar! Dessutom fyller du ju år snart.  ICQ/ag

Mot Hessisch 2017!

33

JockeB skrev:
25hpman skrev:

Default/lol

West Coast Volks attitude is everything

34

jn skrev:

25hp. känner du janne chrona i kumla? han köpte jag bilen av från början innan steffo bytte den till sig av mig. ring eller messa mig så får du chronas nr. kanske han har mer info. 070-2923919 /jörgen

Jodå, den gubben är bekant. Jag har fått bilder från honom å också snackat med honom idag. Annars tack. ICQ/ab

35

Jag hade tänkt piffa till skåpet med lite fräna fälgar. Våga vägra repro!

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/001-7.jpg

Det är lite pyssligt med maskeringen, men det blir bra i slutändan. Lämnade in fälgarna på blästring o pulverlack hos GLANEX i Mörarp, och det kostade 300:-/fälg. Sen maskar jag för att avsluta med 2 lager sprayfärg Würts sidenmatta svarta. Inte så tokigt.

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/002-5.jpg

36

Bra fälgval!

Jag har varit nära flera gånger att buda på SA.
Men eftersom det, för mig, inte spelar ngn roll om jag kör på repro så väntar jag tålmodigt på nyproduktion.  ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

37

För renlevnadsmänniskor (thermos) så finns inget som heter "nyproduktion"... ICQ/ab

38

snyggt ICQ/ab

39

25hpman skrev:

För renlevnadsmänniskor (thermos) så finns inget som heter "nyproduktion"... ICQ/ab

Hur ska du sätta fast hjulen då?

40

Även solen har sina mörka fläckar...  ICQ/ad

41

Fälgarna ser riktigt bra ut nu när du fick dit det svarta.

42

Jepp, håller på med den siste nu.

43

25hpman skrev:

Även solen har sina mörka fläckar...  ICQ/ad

Default/lol

44

Fegis...    Default/lol

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/20110331248.jpg

"Pimped by Nature"

45

Synd inte glanex la lite tid på fälgkanten men man kan väl inte begära för mycket för det priset  ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

46

Glanex blästrar o lackar. Fälgriktning ingår inte i deras repetoar.

Det är gott nog till mej, jag är varken putsbög eller perfektionist som vissa andra.  ICQ/ag

47

Kul Tomas... Det är riktigt trevliga fälgar...

Säg till när du tröttnar på dom ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

48

25hpman skrev:

jag är varken putsbög eller perfektionist som vissa andra.  ICQ/ag

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

49

Inte jag heller men eftersom du själv brukar hänga upp dig på smådetaljer hos andra så blev jag förvånad av detta...

Ät gul snö, det kan vara öl.

50

Du får ju byta ut dekalen i bakrutan till "praised the raised" rimmar ju bättre med  ICQ/ag  Är lite avundsjuk på ditt originalverktyg för att kunna mäta sidoförskjutningen mellan bärarmarna!