1

Har nyligen köpt en T3 Syncro 14" -86, 77hk motorn. Den har gått som sydkraftbil.
Har inte rullat 3000mil ännu.
Tanken är att bygga en äventyrscamper som klara lättare terräng körning.

Tar tacksamt emot tips och råd om dessa bilar, kända problem och dylikt.
Samt tips på inköpsställen i Sverige samt utomlands för reservdelar och tillbehör.

Någon mer på forumet som även kör T3 som äventyrscamper?

// Micke

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 772.29 kb, 76 downloads since 2013-01-02 

T3 Syncro -86

2

Kul projekt du har skaffat! I den coolaste färgen för T3 också ICQ/ag

Något som kan vara bra att göra med sitt nyinförskaffade projekt, är att göra en grundlig rengöring invändigt och utvändigt.

Utvändigt: spola ur balkar/infästning till drag och utrymmet i anslutning till tanken. gör rent domkraftsfästen och infästningarna för slutväxeln.
Invändigt: Ta ur alla mattor och få väck smuts och fukt. om möjligt ta bort dörrsidor, sidoklädsel bak för inspektion/urtorkning.

Gör en ordenlig översyn av motorn med att byta oljefilter,bensinfilter,luftfilter. Byt tänddelar.
Gör en kontroll av vattenrör och slangarna i motorn, byt ut rör som har kraftiga rostangrepp.

Det finns många bra handlare i tyskland. Jag handlar mestadels från Güntzl:
http://www.vwbusshop.de/

Lycka till!

3

Byt också oljan i växellådan och framdiffen.

4

kul med en till i malmö. måste ju få komma o kolla

5

Just nu står den i Åstorp, har problem med garage i Malmö.

T3 Syncro -86

6

Du har inte möjligen plats åt en till i åstorp? Har inte riktigt tid o råd med min just nu så jag skulle behöva någonstans att magasinera den tills vidare  ICQ/ag

Har den just nu på grannfirmans tomt (vilket va meningen de skulle va tillfälligt) ICQ/ae
Sen har jag dragit den in o ut i o ur verkstan jag jobbar på men de blir mycke stressmeck o jag har insett att både tid o finanser saknas Default/hmm

Men jag hojtar till om jag hör talas om nåt garage du kan ha bussen o mecka i i omnejd. Jag behöver ju bara tak o väggar själv.

7

scitter skrev:

Du har inte möjligen plats åt en till i åstorp? Har inte riktigt tid o råd med min just nu så jag skulle behöva någonstans att magasinera den tills vidare  ICQ/ag

Har den just nu på grannfirmans tomt (vilket va meningen de skulle va tillfälligt) ICQ/ae
Sen har jag dragit den in o ut i o ur verkstan jag jobbar på men de blir mycke stressmeck o jag har insett att både tid o finanser saknas Default/hmm

Men jag hojtar till om jag hör talas om nåt garage du kan ha bussen o mecka i i omnejd. Jag behöver ju bara tak o väggar själv.

Nej tyvärr! Den står illa där med.
Vi får hjälpas åt att hålla ögonen öppna efter en bra Syncrolokal i Malmö ;-)

T3 Syncro -86

8

Garageplats:
Ulf Remper
070-2701970

Inte säkert de finns plats men prova. Om inte annat kan du kanske hamna i kö. 
Hälsa från alexander.

Lycka till