Hans Landelius skrev:Det finns en massa produkter som skall mirakulöst fixa tanken. Enda orsaken att man kan sälja sån skit är att ingen kan klättra in och kolla resultatet. Saker som du inte kan påverka är det bäst att skita i. Antingen sätter du ett filter innan förgasarna och plockar upp rosten eller så köper du some miracle whip som i slutändan hamnar i förgasarna när soppan och etanolen löst upp mirakelkrämen. Brorsson gjorde samma tavla men nån sealer som slamma igen förgasarna. Skynda på det är vår snart!!!!!!
Som sagt, jag kommer inte att fylla tanken med en massa hokus pokus produkter som på något magiskt vis skall "emaljera" insidan.
Hur som, då glömmer jag idéerna med att beta bort rosten med syra som det låter.
Gårdsgrus/singel blandat med dieselolja eller lacknafta/fotogen kanske fungerar, men kräver som sagt ändå filter för att fånga upp rester av "rengöringsmedlet".
En näve småskruv/mutter kanske är bättre.
Ännu bättre är, som vi kom fram till efter vårat telefonsamtal, att försöka hitta stålhagel eller stålkulor för blästing/kulpening (var man nu köper det) och blanda med lackhafta och ruska runt. Lackhaftan är ju lite fet i sig och torde ge en skyddande hinna på insidan.
Annars är min erfarenhet att de bensinfilter man köper inte klarar av att filtrera det mkt fina rostmjölet utan hamnar i förgasarna i alla fall 
Filter kommer jag naturligtvis att ha under alla omständigheter...
Jag har ett par lådor med skruv/mutter från slaktade motorer som är ganska äckliga. Kanske jag skall göra flera flugor på smällen och få dem rengjorda i samma veva som jag gör rent tanken 
Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!