1

Tjenare! 
Har skaffat mig en T1 och håller på sätta igång den..  Det är en -55:a på pappret men både platta o kaross är nyare(-58-64) och den har insvetsad splitruta.

Fråga 1 vart ska chassienr stå.. mitten bak under sätet är det stansat rätt, men ska det vara stansat i karossen någonstans? ska chnr vara stansat på aluplattan i skuffen?

Fråga 2 Det sitter nu 4 bultade trummor fram, jag vill montera trummor med stora 5 bultade cirkeln (220?), vilka trummor ska jag ha då och måste jag byta lager för att det ska passa ihop?

/Simon

2

Det är det under sätet som är viktigt, finns dom som besiktat utan alu skylten utan problem Default/hmm
58-65 och det är andra lager, äldre än -65 Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Tackar för det..då blir det att riva bort plåten i skuffen ..Kom på en sak till vart sitter oljetrycksgivaren?  sitter troligen ett mexico block med filter och utflyttad kylare. Ingen givare på filterhuset.

4

Om du har den gamla ledbults-framvagnen (tom -64) så har man troligen gjort om 4-bults-trummorna (adapterringar i lagren?) för att få dit dom?
I så fall passar ju 5-bultstrummor fram till -64, själv har jag en 68-70-platta där jag satt dit en 65-66:ans spindelleds-framvagn, för att få 5-bult....

5

mettis skrev:

Om du har den gamla ledbults-framvagnen (tom -64) så har man troligen gjort om 4-bults-trummorna (adapterringar i lagren?) för att få dit dom?
I så fall passar ju 5-bultstrummor fram till -64, själv har jag en 68-70-platta där jag satt dit en 65-66:ans spindelleds-framvagn, för att få 5-bult....

Det sitter en framvagn men spindelleder/vanliga kulleder ..beställde de här trummorna :
http://www.classicvw.se/bromstrumma-t1- … cts_id/265

får se hur de passar,,han trodde det skulle funka iaf.