Grattis ska bli roligt att följa.
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » HAZET - en panel att reta sej på!
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grattis ska bli roligt att följa.
Denna buss har jag minnen från. Sannerligen... 
Jo, det vet jag...du kan ju kanske få fler? 
Svårt att tro att Robert K överhuvudtaget har några minnen kvar ifrån den bussen. Däremot sitter lukten säkert kvar i interiören... 
Jag är seg, Jocke. Seeeg I tell you. Din buss står kanske på tur härnäst? 
Ja, den har "mer" interiör som kan ta till sej dofter.
Synd att du inte pimpat din panel som fillmore (även om den är glasad) under tiden du väntat på detta.
Har ju klockren bas för det! 
Moro med reklam-panel 
En panel som var på campingen i Hessisch Oldendorf 2009, tror det var en 58'a.

Den var fin. Jag ska låta någon proffsfotograf ta bilder av den när den är klar, funderar på en fototapet.... 
"Hemmafrurådgivning", underbart PK! 
Har börjat plocka ner den nu. Belysning, rutor, dörrar o luckor. Jag vill ha den till lack så fort det bara går.
Hmmm...idag har jag gått till botten med mysteriet med orginal bussfälgar o skivbromsar. Med en spacer på hela 28 mm så hade man kunnat ha fälgarna fram...men så roligt ser det ju inte ut, även om det döljs bakom ev. navkapsel.
Fick ta min delade kråkfotsfälg, för att se detta klart.
FUCK.
Du får ju köpa det nya kitet som är gjort för både plåt och alu och det sälja av kitet du har 
Ja, har funderat på att annonsera ut hela framvagnen som jag har nu, o sätta dit en annan, med antingen trummor eller med 14" skivor. Men, det får bli vanliga folka-fälgar...kanske fixar jag till 4 kapitänfälgar 16 tums o klämmer dit istället.
Har hittat 4 NOS bubbla plåtisar i Krylbo, så det får bli dom så länge.
Blev det lacktyl eller?
Varför vatten?
Är den nerplockad nu då?
Måste ju gå fort när det är ett skåp 
Har idag fått veta att kontraktet ligger klart på VD:ns skrivbord för underskrift, samt att jag har fått en skiss på reklamfoliens utseende, och hur det är tänkt att sitta på bussen. Det blir nog rackarns snyggt... 
Ja...going back to the roots.
Panelen står här helt rensad snart. Fram o bakvagn sitter kvar. El- o broms-system också...resten är bortplockat. Som ett normalt skogsvrak. Efter samtal med lackarn idag, så är han redo att ta emot den i nästa vecka.
Har lite kvar på instrumentpanelen, sen blir det lite svetsning. Höger främre skärmkant ska bytas, nåt hål i motorrummet ska fixas, o bältesinfästning ska fixas också. Sen är det Lacktyls tur att ta över.
Hoppas tidplanen håller så vi får se den på Fanfest 
Det hoppas jag med... 
Är det mycket som ska inredas där bak sen?
Annars kan det väl inte ta så lång tid att smälla ihop ett skåp efter lack.
Har du byggt tillbaka till trumbroms igen?
Nu råkar jag jobba på annan ort, o kan inte gå ut i garaget varje kväll efter jobb...
Nej, jag har inte byggt tillbaka till trummor. Den kommer alltid att ha bättre bromsar än din. 
Nu är det inte min buss vi dividerar om, jackass!
Det var mest en undran om det löst sig så att du kan ha plåtfälgar.
Jobba på din attityd i stället 
Vad du surar, såg du inte den "ironiserande gubben"?
Det blir bubbla plåthjul i Tyskland o hederliga Moon Speed Masters övrig tid. (Än så länge)
Sur? Jag ser bara smileys i mitt inlägg.
Berätta i stället hur den ska se ut där bak i skåpet! 
Denna säsongen så blir det ingen förändring där bak. Låg prio på det.
men hade väl tänkt mej lite gråa paneler o kanske lite hyllor senare. Ska sätta ljuddämparplattor på insidan åtminstonde.
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » HAZET - en panel att reta sej på!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.