Man kan ju snart klassa dej som våran åka-lågt-guru
Mycket intressant lösning och är ju guldvärt att man kan få ta del av det du gör med när vi andra dödliga inte kan tillverka delar hur som helst 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » ...
Sidor Föregående 1 … 17 18 19 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Man kan ju snart klassa dej som våran åka-lågt-guru
Mycket intressant lösning och är ju guldvärt att man kan få ta del av det du gör med när vi andra dödliga inte kan tillverka delar hur som helst 
Ursäkta en okunnig Norrlänning, men vad är det för skillnad på svärden till 68-71 mot 72-79?
Ursäkta en okunnig Norrlänning, men vad är det för skillnad på svärden till 68-71 mot 72-79?
Antalet splines 
När ska du börja sälja svärd till dom sena Bayarna då?
Svärd till split med bubbla/irs bakvagn då?
Det finns ej att köpa nytt eller?
hjoggböle skrev:Ursäkta en okunnig Norrlänning, men vad är det för skillnad på svärden till 68-71 mot 72-79?
Diametern på splinesen blir större och svärden längre from 72.
Min teori är att när typ4 motorn kom så flyttade man fram hela bakre torsionsröret och monterade grövre torsionsstavar pga den längre och tyngre motorn.
men visst skiljer antalet splines då? eller kommer jag ihåg fel? 
När ska du börja sälja svärd till dom sena Bayarna då?
x2 jag vill oxå ha såna 
Den här Bayen blir så hård!!!!!!!!

Hepp!!!
Jag har anammat detta med uppflyttad framvagn och håller nu på med å göra en, men jag tänkte blir det inte lite kaka på kaka med torrisionerna och luftbälg...tycker det borde bli "svampigt" Jag funderar på nåt elektriskt...typ biltemas elektriska saxdomkraft med fjärrkontroll....vad tror du om det?
Nä man måste ju testa för å få reda på det. Har du "bara" justering på det övre röret? Å isåfall är den undre "klumpen" fast eller rörlig? Jag kommer ha båda justerbara med en länk emellan.
Okey, vill inte röra om i din tråd för mkt men kolla gärna in min tråd här under projekt/framvagnsbygge.
nice.. trevligt! Nu vill jag se det monterar. 
fasiken sån skulle ja ju haft i stället
Hm ja får chansa att jag kommer igenom i vår/sommar... 
Bra jobbar i alla fall Franke !

Jadu Franke..det är svårt att inte bli imponerad av ditt arbeta,ser ju riktigt trevligt ut!
Det blir nog att montera en så`n där på min -68 när det beger sig...börjar bli mer och mer sugen på att sänka..men Majken(min -71:a) stannar nog i högläge,hon trivs bäst med det.. 
Easos: Det är bara att du lånar bes-framvagnen om du inte vågar bes med den uppflyttade
Tack.. men kanske kan använda min originalframvagn till besiktningen.. lär bara ner med den & laga lite rost. 

Fick en leverans med gavlar av Rogga förra veckan som jag blev riktigt nöjd med.
Kul att du blev nöjd
Ser bra ut. Besiktingsmannen lär ju undra vad det övre hålet är till..... 
Fränt! 
är det nån av herrarna som har bes med uppflyttad framvagn ?? jag har tänkt flytta upp ca40mm men jag vill inte byta vartannat år bara för bes 
Easos: Ska du besikta med originalstomme lär du förmodligen även köra med originalsvärd pga kickupen på dom justerbara.
Jag har för mig att kickupen är 34mm på mina latebaysvärd.
alrajt då får jag chansa & köra in den med uppflyttad framvagn då å hoppas på det bästa..

Är det den blåe du har som avatar du funderar på att sälja så är jag väldigt intresserad.
Behåll den iaf, superfrän 
Fixa denna först sen splitten. 
Sälj bayen, dina andra projekt är fränare
Sidor Föregående 1 … 17 18 19 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » ...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.