1

Tjena hejsan

är de någon som kan hjälpa mig.

för ett tag sen surfade ja runt efter däck, hittade då eftermånga klick däck som är försärkta på insidan så att säga, bra då till bubblorna som
/--\  ja ni fattar..

MEN nu hittar ja inte denna sida längre. nåån som kanske vet va ja menar eller sett liknande?.. vill minnas att dom va rätt dyra...

Bubbelicious For Life

2

Varför vill du ha förstärkta däck till en bubbla??

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

3

"  /--\  "

4

du behöver inga förstärkta däck för den sakens skull

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

5

Nä det är rätt, kör nästan 3hack med förlängda svärd och sliter ut mönstret på insidan på ca 800mil men då vänder man dom bara för där har den ju hängt i luften och dom har inte några problem med sidorna men vill du ha det är det c-däck jag tror du menar.  Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

Sen slits ett c-däck lika fort som ett vanligt däck eller??

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

7

Japp det tål bara mer belastning, och kör man utan att rätta till toe-in med förlängning så är dom slut efter 100mil och det tycker jag är dyrt med c-däck, jag köpte mina på skroten för en tjuga innan jag fixade mina svärd

8

En nackdel med c-däck är ju just att dom är förstärkta....dom blir rätt stötiga på en bubbla dom ju inte väger speciellt mycke.....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

9

Dessutom finns inte C-däck i alla dimensioner, speciellt lågprofildimensioner kan vara knepiga

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

10 Senaste redigerad av TjejApa (2013-01-06 21:32:29)

nej asså fick väl mest för mig att de kanske skulle hålla längre, men är ju ingen däck guru hehe.. men man kan likaväl köpa billiga däck å köra slut på en säsong än å slänga ut massa tusenlappar på dyra däck som sen slits de lika mkt/snabbt .,

å andrasidan vill ja ha snygga däck., helst ingen text på sidorna alls men ., allternativt Firestones wide and oval eller va däcken heter..

var egentligen bara en kort fundering ja hade i höstas

en annan fråga då.. hur passa breda däck kan man ha i orgonalskärmarna när man har en sån grov toe in.

tycker de e så fint me feta däck hehe..

Bubbelicious For Life

11

Det beror på hur lågt du vill köra och vilken offset du har på fälgarna Default/hmm

Jag skulle säja 205/65 med 1cm mer offset än orginal är max vid 1½ till 3hacks sänkning (dom sticker ut 2cm på 1hack i överkant och tar i på väg ner till 2) och en förlängning av svärden ett måste under 2hack, jag kör med dom här med 2½"hack" och kommer att vända på dom någon gång i höst och då har jag nog kört 1500mil, att sänka en typ1 är inte svårt men att få det rätt kräver en del jobb men vi hjälper gärna till med kunskap ICQ/ae

Post's attachments

DSC00329.jpg, 247.04 kb, 778 x 584
DSC00329.jpg 247.04 kb, 201 downloads since 2013-01-06 

12

asså de e ju bara en sommar bil men tänker ju försöka åka mer i sommar än förra.. men man jobbar ju  så de blir ju på helger å så bara  å på nån cruising kanske..

är ju så apdålig på termer å skit måste läsa på..

min er ju ut som sådan
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/486314_10150921730326709_1726968103_n.jpg

nu vet ja inte hurvida bra de syns men de ser iaf ut som din bil har mer snedställda däck än min hehe.. å är lite ute efter ditt stuk..

man ser inte mkt egentligen ser ja nu.. men lite mer snedställda är dom iaf..

Bubbelicious For Life

13

vill lära mig allt som går om bubbla å hur man fixar å trixar å grejjar ICQ/ag

Bubbelicious For Life

14

Den där sänkningen sliter ku inge däck. De ser ut som att den är sänkt 1 hack. Sänk ett hack till så får du riktig camber på dom. Så som Johans bil ser ut.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

15

den e lite mer grov än va bilden visar men som sagt inte som hans inte.. men vill nog ha den som Johans ehehe.. så snyggt ICQ/ag

Bubbelicious For Life

16

TjejApa skrev:

den e lite mer grov än va bilden visar men som sagt inte som hans inte.. men vill nog ha den som Johans ehehe.. så snyggt ICQ/ag

Så du ska åka långt i sommar...

Fake split -67 såld

17

VwSimon skrev:
TjejApa skrev:

hehe hade tänkt mer än i sommras iaf..

btw Simon.. har int eglömt dina muggar.. har bara ramlat ur min "to do list" men vill du kan vi mötas nånstans så får du dem ICQ/ab

Bubbelicious For Life

18

TjejApa skrev:
VwSimon skrev:
TjejApa skrev:

hehe hade tänkt mer än i sommras iaf..

btw Simon.. har int eglömt dina muggar.. har bara ramlat ur min "to do list" men vill du kan vi mötas nånstans så får du dem ICQ/ab

ojdå det hade jag glömt men vi tar det nån gång. Har lagt en order på en inredning blir spännade å ser hur det kommer att se ut...Tänkte du göra nå mera åt bubblan?

Fake split -67 såld

19

He he okey då behöver ja inte ha dåligtsamvete hehe ICQ/ae

oohh tror de kommer bli skit fint.. vikken färg p åinredningen blev de??

Jo tänkte försöka piffa motorn lite,, lite kromdetaljer och ev en annan förgasare ICQ/ab
tänkte att ja skulle försöka piffa lacken lite ifram där de är typ stenskott..

Bubbelicious For Life

20

TjejApa skrev:

He he okey då behöver ja inte ha dåligtsamvete hehe ICQ/ae

oohh tror de kommer bli skit fint.. vikken färg p åinredningen blev de??

Jo tänkte försöka piffa motorn lite,, lite kromdetaljer och ev en annan förgasare ICQ/ab
tänkte att ja skulle försöka piffa lacken lite ifram där de är typ stenskott..

Ja vi är inte överens om färgen än med det är turkos med vitt i mitten.:)

Fake split -67 såld