1

har sökt på forumet och hittar inte något om inställningen av excenter (hylsan) eller vad ja ska kalla den för, för ja tycker att hjulen pekar helt olika. både i från varandra i framkant om man tänker sig uppifrån och ovansida om man tänker sig framifrån, de måste väll finnas nån grundinställning av den excentriska delen ? de är en typ1 69 som krånglar.
måste bilen vara helt ihopplockad innan en framvagnsinställning kan göras? för de är den inte

/ Isak W

2

Tjänare Isak
Excenterna är för justera camberen  och lite caster
Om du startar med försöka ställa dom med hålet bakåt å så nära centrum som möjligt och låserfast muttern lite lätt (kolla att det sitter en bricka som är cirka 5mmtjock )
sen tar du fram vattenpasset och lägger mot hjulet och ser hur hjulet står i vinkel
Justera utåt dig bara lite åt gången och se vad som händer
Ps om du har ett hål framåt och ett bakåt så kan det bli skit svårt att få till det

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

ja ha, men behöver det vara nån tyngd på framvagnen? för bilen är inte ihop plockad så det saknas bla tank motor rutor och en massa mer

tackar för svaret ICQ/ab

4

Ställ lika på båda sidorna till att börja med,så har du nåt att utgå från sen när allt kommer på plats...

5

skrot skrev:

ja ha, men behöver det vara nån tyngd på framvagnen? för bilen är inte ihop plockad så det saknas bla tank motor rutor och en massa mer

tackar för svaret ICQ/ab

Svar Nej
Gör som Stickan beskrev 
Du kan be en polare sätta sig i skuffen en stund så brukar den sätta sig lite
Den typen av framvagn är ganska linjär i röresen 
Om du har bytt leder i armarna och den inte vill röra sig så får du kolla så kullederna sitter rätt
Lycka till med skruvandet
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

ja lederna dom ska ja ha satt rätt, tacka får man göra för era svar