1

Jag är intresserad av att köpa industrimotormagneter i bra skick. Ring hans Landelius 0707596245.

2

Hej har en scintilla som sitter på industrimotor, vet ej skicket mer än att rotorn saknas. Är det av intresse så ge ett bud:-)

VWänligen   Erik

3

Jag har också en... Den du klämde på på bugrun förra året. Då snurrade den inte men det gör den nu  ICQ/ab

Alte Liebe rostet nicht!

4

Jag har en fin magnet.
Jag kollar upp modellbeteckning imorgon, sen slår jag en signal.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Har med en ok magnet liggandes.Kollar modell osv till senare.

6

Denhär killen har både en Judson och en magnet till salu..
http://www.blocket.se/alvsborg/VW_Bubbl … =3&w=3

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

7

Hallå Hans.
Här kommer mitt nummer, enl vårat samtal
0722450400
Lasse Wickman

Buss 65
Ghia 57

8

hur går det för er som skulle kolla upp magneterna. Köper fortfarande upp magneter.

9

Har en som sitter på en pump jag köpte här efter jul. Motorn går bra så magneten verkar funka fint.
0706465774

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

10

jag har en riktigt fin ligger.

maila mig

[email protected]

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

11

Jag har ett JayCee fäste för Sintilla om du är intresserad. Den är röd eloxerad och monteras där bensinpumpen brukar sitta.

12

Mohawk skrev:

Jag har ett JayCee fäste för Sintilla om du är intresserad. Den är röd eloxerad och monteras där bensinpumpen brukar sitta.

Den kan jag köpa om inte Hans L vill ha den

13

Har ett orginal  fäste liggandss någonstans. Du kan få det om du behöver?  Ska bara hitta det först:)
/victor

14

Vad används dessa magneter till?

15

Hans - Magneten är levererad i Lund ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

16

Dessa magneter byggs om så dom fungerar som en 009 fördelare. detta är förstås inte gratis så av den anledningen betalar jag bara 500 spänn för en magnet som är komplett. I det skick som dom är nu fungerar dom i stort sett bara på industrimotorer på lågt varv.

17

Hej Hans, är det du som bygger om dom?
Är i så fall intresserad av en sådan.
Pris?
Mvh P-I
[email protected]

18

Hallo!
Nej det är inte jag som bygger om dom. det krävs rätt avancerad utrustning för att bygga om och kunna ställa in tändkurvan på en magnet. Jag tar med dom till USA och lämnar dom hos Joe Hunt. En ombyggnad kan kosta allt mellan 250 till 330 dollar beroende på magnetens skick. Även om den lyckas hålla igång en industrimotor så är det inte säkert att den funkar på en trimmad motor. Dom brukar byta ut en hel del delar för att kunna garantera funktionen. Om du vill kan jag förmedla jobbet åt dig när jag åker över nästa gång. Om dollarn ligger still kan du räkna med ca 4000sek hemma om du håller med magnet.

19

Hittade fästet. Jag har ingen användning för det. Du får det om du vill ha det.
/victor

20

Hans Landelius skrev:

Hallo!
Nej det är inte jag som bygger om dom. det krävs rätt avancerad utrustning för att bygga om och kunna ställa in tändkurvan på en magnet. Jag tar med dom till USA och lämnar dom hos Joe Hunt. En ombyggnad kan kosta allt mellan 250 till 330 dollar beroende på magnetens skick. Även om den lyckas hålla igång en industrimotor så är det inte säkert att den funkar på en trimmad motor. Dom brukar byta ut en hel del delar för att kunna garantera funktionen. Om du vill kan jag förmedla jobbet åt dig när jag åker över nästa gång. Om dollarn ligger still kan du räkna med ca 4000sek hemma om du håller med magnet.

OK, anade det priset. Ville helst ha en för det potenta utseendet skull ICQ/ad, hur funkar det i icke trimmade motorer då?
Räcker det att plocka bort "övervarvningsbygeln"?
Fortsätter med 009an på den trimmade motorn.
Tack för ditt svar .
P-I

21

Det räcker inte med att plocka bort övervarvsskyddet. Om du läser på den nitade plåten så står det där hur många grader den förställer tändningen vid ett viss varvtal. Oftast 12,5 grader vid 1900 varv vilket skulle innebära att du vid fullt pådrag åker med en total förställning på ca 20 grader vid 3500-4000varv. Det är 10grader för lite plus att du vill ha fullt utslag vid 2500-3000varv dvs 29-31 grader. Så om du har 7-10 graders förtändning normalt vid tomgång får du ställa den på 17-20 grader på tomgång vilket gör den lite trög att starta. Själv håller jag på att instalera en magnet på min 1835 TDE-bestyckade motor som skall testas i sommar. Jämfört med alla extradelar till MSD-system så är en magnet inte dyr men jävligt ball.

22

http://www.tradera.com/Vertex-Scintilla … _129648788 ännu en till salu

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65