är det nån som vet vilket år dom här stolarna kommer från?
Och jag tror det är 1965.
okej ska betsälla klädsel till inredningen bilen är från 67´men dom har väl en liten knapp på sidan tack för svaren 
Och jag skulle ju vilja påstå att stolarna är från just 1967!
1965: Vita stolsramar, ingen sidoplåt på underredet och ingen spärr för ryggstödet.
1966: Vita stolsramar, ingen sidoplåt på underredet, osäker på om de har spärr för ryggstödet eller inte, men har de det så är den lika den på bilden.
1967: Svarta stolsramar, har sidoplåt på underredet och ryggstödsspärr nere vid golvet
1968: Svarta stolsramar, har sidoplåt på underredet och ryggstödsspärr uppe på sidan av ryggstödet.
Detta är taget helt ur minnet, så rätta mig gärna om jag har fel!
MVH: Hella
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)
6 2012-12-06 20:44:27 Senaste redigerad av Kjell Roar (2012-12-06 20:45:30)
65- mørke stolramar (sort/brun?)
66- ditto + med sperre for seterygg, nede på underredet. Det er vel den på bildet?
67- ryggstødsperre uppe, fra 1.desember 66
Trekket ser ganske likt ut på alle 3 årganger, på bildene jeg har.
Så hvis din 67'a er produsert før 1. des. 66, er det nog originale stoler.

65- mørke stolramar (sort/brun?)
66- ditto + med sperre for seterygg, nede på underredet. Det er vel den på bildet?
67- ryggstødsperre uppe, fra 1.desember 66Trekket ser ganske likt ut på alle 3 årganger, på bildene jeg har.
alltså är det en 66:a stol tack för det
Sitter likadana i min 66a... svart stomme och spärren lika som på bilden!
--- ulmen grün buss -71 ---
Kjell Roar skrev:65- mørke stolramar (sort/brun?)
67- ryggstødsperre uppe, fra 1.desember 66Trekket ser ganske likt ut på alle 3 årganger, på bildene jeg har.
alltså är det en 66:a stol tack för det
Og tidlig 67'a 
Har en-67, spaken vid golvet. Fick som svar när jag nyss beställde TMI klädsel till stolar att "knappen" på sidan av ryggstödet får man göra hål för själv. Om man nu har den då...
Har en-67, spaken vid golvet. Fick som svar när jag nyss beställde TMI klädsel till stolar att "knappen" på sidan av ryggstödet får man göra hål för själv. Om man nu har den då...
okej tack för infon..