101

kennykrom skrev:

Låt svetsen glöda nu fidde ! ICQ/ad e du i garaget imorrn ? Tänkte komma på studiebesök runt 9 tiden o leka paparazzi ICQ/ag

Tror inte det, pojken får sova så länge han vill, men vaknar han tidigt så kanske.
Sedan ska jag nog till Uppsala efter 12.

102

Lars Häsä skrev:
Fidde skrev:

På vänster hundben sitter det här nitade emblemet, det ska naturligtvis flyttas över till det nya.
PunBB bbcode test
Fortsatte att riva ur den i hytten, hjulhusen såg bra ut samt brunnen i mitten ner mot golvet.
PunBB bbcode test
Någon som vet vad den här lilla luckan är till för tro??
PunBB bbcode test
Golvet vid pedalerna blir det till att byta ut.
PunBB bbcode test

Får Ågren när jag ser din buss... Den senaste jag hade var i ungefär detta skick när jag hämtade den i Dalaskogarna. Definitivt skall du laga befintligt golv! Vill nog ha en Barndoor igen... ICQ/ad

Var det en 11 fönster, och vilken årsmodell var det?

103

Det var en 54:a, typ 223 mao. vänsterstyrd Kleinbus med dubbeldörrarna på vänster sida! Nico hade lagt upp nån bild på´n som den såg ut när jag hade den, kan ta med bilder från renoveringen när vi ses v 10...
Fanken va coola dom är! Får försöka hitta en till.

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

104

Lars Häsä skrev:

Det var en 54:a, typ 223 mao. vänsterstyrd Kleinbus med dubbeldörrarna på vänster sida! Nico hade lagt upp nån bild på´n som den såg ut när jag hade den, kan ta med bilder från renoveringen när vi ses v 10...
Fanken va coola dom är! Får försöka hitta en till.

Ska bli intressant att se bilder på renoveringen, som du säger, dom är coola, så lik en buss efter
55 men det är en helt annan bil, går inte att jämföra!

105

Då har golven äntligen anlänt till Gävle från Colombia via England, det har tagit tid men det gör ingenting
ska nog inte börja med den förens i höst. Resten av plåten ska jag köpa från AutoCraft i England och
en del ska antagligen bockas i Sverige. Man blir lite sugen att börja kapa ur den, men ska försöka
att hålla mig.
PunBB bbcode test

106

Najs !  ICQ/ab

107

Fint

108

Nä håll dig inte för Guds skull. Bara kör på nu. Tänk på oss andra ICQ/ab vi vill ju se mer av detta nu

Medlem i Halmstad Luftkühlers

109

Bränn inte ut dig ICQ/ad
Först vill vi se hur cabben blir... eller det vet vi ju, fantastiskt grym  ICQ/ag

110

För dig som gillar plåtjobb så tycker jag det är ett tämligen dåligt objekt du fått tag på!
Det finns ju inte alls mycket rost att laga...

Tur att jag har en med mer jobb på !!! ICQ/ab  ICQ/ad  ICQ/ae  Default/lol

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

111

Alltså, jag måste få fråga vart du hittade bussen? Stod den i skogen, uthus, källare, dunge?
Inga bilder från själva hämtandes? Nästan lika intressant som skälva projektet ICQ/ab
Lycka till!! Du har hittat dig ett underbart objekt!!!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

112

Plåtporr ICQ/ab

113

Wompa skrev:

Alltså, jag måste få fråga vart du hittade bussen? Stod den i skogen, uthus, källare, dunge?
Inga bilder från själva hämtandes? Nästan lika intressant som skälva projektet ICQ/ab

Annons ICQ/ab

Tillbaka i ny förpackning...

114

nobody skrev:
Wompa skrev:

Annons ICQ/ab

Alla sätt är väl bra sätt ICQ/ad Undrar hur historien såg ut innan dem placerade den på annons.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

115

Ratrod skrev:

Bränn inte ut dig ICQ/ad
Först vill vi se hur cabben blir... eller det vet vi ju, fantastiskt grym  ICQ/ag

Cabben är första prio helt klart, siktar på Hessisch Oldendorf, men får se hur långt man hinner.
Annars får det bli Zwitter ner till Tyskland! ICQ/ab

116

Macke skrev:

För dig som gillar plåtjobb så tycker jag det är ett tämligen dåligt objekt du fått tag på!
Det finns ju inte alls mycket rost att laga...

Tur att jag har en med mer jobb på !!! ICQ/ab  ICQ/ad  ICQ/ae  Default/lol

Hehe, beror på hur man ser det, ska man göra en total rust så är det nästan lika mycket jobb som
din panel tror jag.......

117

Wompa skrev:

Jo jag köpte den av Peter på annons, vet egentligen inte så mycket om den. Men före Peter var det
Tony som ägde den och då stod den nere i Chic garaget ett bra tag, han köpte den från någon i
Umeå, Fick några bilder av Demian som den stod där då, men före det vet jag ingenting om den.
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

118

VwGoran skrev:

Nä håll dig inte för Guds skull. Bara kör på nu. Tänk på oss andra ICQ/ab vi vill ju se mer av detta nu

Måste som sagt försöka att fokusera på ett projekt i taget, men jag var ner till garaget några
timmar idag och tog bort förardörren för att se lite bättre vilken plåt man ska köpa ICQ/ab
PunBB bbcode test
Nedre gångjärnet är bra trött, blir lite jobb med det också.
PunBB bbcode test

119

Jag kommer ihåg att vi satt fyra personer i den och drack öl för några år sedan. Golvet höll bra till det i alla fall.  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

120

nizekustoms skrev:

Jag kommer ihåg att vi satt fyra personer i den och drack öl för några år sedan. Golvet höll bra till det i alla fall.  ICQ/ag

Stämmer bra det ICQ/ab  golvet är helt klart räddningsbart, men hattprofilerna och I profilerna är bra risiga.
Har tänkt att hela underredet ska sprutlackeras blanksvart. Blir nog slipgrund på ramen också.

121

du är en mycket sjuk människa fidde...

122

masen skrev:

du är en mycket sjuk människa fidde...

Vetskapen att den är blank under när man är ute och glider är viktigt ICQ/ae

123

Like clean underwear, you never now when it will be inspected....

ICQ/ag

124

Sten vW skrev:

Like clean underwear, you never now when it will be inspected....

ICQ/ag

Det är därför man kör slammat/sambo, ingen kommer åt att titta  ICQ/ae

Fidde skrev:

PunBB bbcode test

Älskar patinan med den gamla texten  ICQ/ag

125

Fidde skrev:
Wompa skrev:

Jo jag köpte den av Peter på annons, vet egentligen inte så mycket om den. Men före Peter var det
Tony som ägde den och då stod den nere i Chic garaget ett bra tag, han köpte den från någon i
Umeå, Fick några bilder av Demian som den stod där då, men före det vet jag ingenting om den.

Var det inte så att Tony handlade i Luleå när den kom ut på blocket för ca. 5år sedan?
Kan minnas fel  ICQ/ab
Blir nog lika grym som det andra du har på gång!
Hyfsad vagnpark  ICQ/ae