1

En fullt fungerande 4-växlad låda från en 1970 911. Jag har kört bortåt 1000 problemfria mil med den, och har precis plockat ur den ur bilen så den är inte något "källarfynd".

Inget glapp i ingående axeln.
Skorrar ibland när man lägger i 1:an om man inte har rätt handlag.

Värt att notera är att den 4-växlade lådorna har samma slutväxel och högsta växel som de 5-växlade lådorna. 4-växellådorna står dock inte lika högt i kurs hos Porscheåkarna.

Pris: 9000:-

Tidiga drivknutar och lite annat finns, om man vill slänga i den i en buss/bubbla.
//Marcus
0708-150734

1968 912
1956 Oval

2

Nytt pris: 7500:-

1968 912
1956 Oval

3

Vet du om längden skiljer jämfört den 5växlade?

4

Utvändigt är de exakt likadana.

1968 912
1956 Oval

5

Detta är alltså den tidiga typen av låda (typ 901/911, beroende på årsmodell) och är lite mindre än den senare 915-lådan. Om man bortser från antalet växlar är den 4-växlade lådan identisk med de 5-växlade. Samma komponenter etc.

1968 912
1956 Oval