Till våren sommaren finns det 2 snygga bayar ute . Då får du och jag dra till bussfest
.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » j:son's bay-camper
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Till våren sommaren finns det 2 snygga bayar ute . Då får du och jag dra till bussfest
.
J:son, kör hårt! Det kommer bli asasnyggt 
Det får bli ganska gräddigt tak om det ska bli, inget skrikvitt 
Det är taget Kisa.
Funkar inte L581 Cloud white Lowang?
Tror mer på L472 beige grey
Kan funka.
Vet dock inte hur man upplever cloud white bredvid beige grey.
Undrar hur orange, färgen jag har på Lupon är i förhållande till 116 orange.
Och så är inte färgaffären öppen idag.

Tror cloud white är lite isigare och beige grey lite varmare.
Jag är ju ingen expert, det är bara min smak och vad jag tror funkar 
Då har man slavat på lite igen.
Vad annars ska man göra om kvällarna?
Fronten vart slutmonterad och svetsad. Imorron kommer plåtslagaren och svingar sin magiska hammare och lägger på grundlagret av spackel runt hela bussen.
Så på måndag handlas det färg så man kan blaska på ett lager på spacklet. Måste kunna ha den ute utan att där går fukt i spacklet.
Den stukade hörnan byttes ut. Det vart minsann perfekt.

Under den vilda vattenkonverteringen verkar en viss kaphysteri ha infunnit sig då hela bakre balken är bortkapad och chassinummer med den.
Några timmar senare så sitter där en "ny" frisk och nu även med möjlighet att få en tätningslist till motorn.
Lite extra hål hittades och lagades när man ändå var i farten.
Målet var att all "yttre" plåt skulle fixas innan det vart helg. Lite bottenplåt kvar, men det är ju en smal sak egentligen.
Byggde lite ny tröskel. Yttre plåt, men även mittbit på en del ställe och en del elände när man fick konstruera den ganska invecklade formen för att hålla gummilisten. Fyra bock på och typ 15mm i diameter. Elände som blev sjukt bra till sist.
Ja, och så har jag ju lagt igen det där extrahålet på sidan med.
Gick på det med extra svets idag för att få det helt tätt innan plåtisen ska försöka rätta till smens (mitt) arbete.

Bra jobbat J:son det är kul att följa din tråd 
Här går det undan, bra jobbat !
Själv håller jag på med dina svärd 
Bra jobbat, kör på! 
Bra tempo 
Snart rullande.. blir det en blank lack?
e
Tack allihop.
Det är bara rostlagning och det är ju sådär kul både att pyssla med och även att se bilder på. 
Men det är ju ett forum och då får man ju visa även det mindre roliga.
Blank lack blir det. Vitt tak, check. Sen är frågan. Orange, blå eller beige.
Alla man snackar med föredrar olika och jag är sjukt ambivalent.
Oavsett så ska den besiktigas i år. 
lackera hela vit sen foliera i färg.. då går det att byta när man tröttnar!
finns någon sorts "färg" i plast som man kan dra av när man e trött på den Plastidip
http://www.dipit.se/index.php?route=faq/faq&fpath=1 vet inte hur bra.. men en möjlighet..
jag kan tycka även rostlagnine e intressant, då olika folk gör olika lösningar på problemen.. fast jag kanske överarbetar
.. ja ja Huvudsaken e att det blir som man själv tänkt sig i slutet. om det e användbart, eller om man går igång på själva processen
.. hur som detta blir bra! skönt att du återupplivar bussen! den kommer säkerligen ge dig glädje snart.. 
ahh, du skulle passat på att göra en avtagbar bakplåt när det ändå var kass
så här såg min första folkahäck ut, visserligen inte signalorange utan maringul.
Tack allihop.
Det är bara rostlagning och det är ju sådär kul både att pyssla med och även att se bilder på.
Men det är ju ett forum och då får man ju visa även det mindre roliga.Blank lack blir det. Vitt tak, check. Sen är frågan. Orange, blå eller beige.
Alla man snackar med föredrar olika och jag är sjukt ambivalent.Oavsett så ska den besiktigas i år.
Pastellvit och Niagarablå blir så här ...
Tjusigt.
Hursomhelst så tror jag att det bara är taket som blir vitt.
Inte 50/50 som på bilderna.
Konstigt att din är blank och fin Lowang. 
Frågan är om man ska satsa på orange. Ska man va tråkig och tänka på andrahandsvärde?
Är det då som att skjuta sig i foten genom att måla den orange?
Beige är ju klassiskt stiligt och lätt mot ögat, men den är kul att sticka ut.
Surprise va? 
Idag har det bankats och bankats och bankats.
Och till sist har 1750g Würth aluminiumspackel applicerats på lämpliga ställen fram och bak.
Imorron slipas det och målas. 

, du kan få problem nu.
Det spacklet vill man helst slipa efter en halvtimme, sen blir det svinhårt och svårt att slipa
Allting går ju men det hade underlättat om du slipat det igår.
Jag kanske bara borde hålla käften men kan ju vara bra att veta om du ska spackla mer aluminium. 
80-papper och en Festool så är det som smör även idag.
Dock är det ett satans strul med färgen.
Färgen finns i datorn, dock kan det bara blandas vattenfärg via den.
Fixade receptet till Glasurit. Dock har färgdepån bara Spies Hecker och det gick inte alls att lura ut något.
Eller så ville dom inte. Irriterande. Alternativet nu är ju att få en firma måla det på en plastbit som man sen kan jämföra mot.
Satans klabb.
Smör, My ASS! 
Vi har glasurit, susa förbi vetja 
Kirrar du en spann thinnerfärg? 
Dum fråga
Vad är fördelarna med aluminiumspackel?
Går inte fukten in i det lika lätt?
Forskningen går framåt även på spackel.
Detta är vad jag använt. 
Det är väl en typ av grovspackel. Lite efterträdare till glasfiberspackel, fast sjukt lättarbetat.
Det är det även idag så jag vet inte vad det är för något Lowang har på kneget. 
Dock är det dyrt som satan, men det tar man tydligen igen då man slipper göra arbetet i flera omgångar.
Vi har exakt samma 
Hade du slipat det igår så hade du förstått innebörden av lättarbetat 
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » j:son's bay-camper
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.