1 Senaste redigerad av Wompa (2012-08-23 14:38:51)

Tja!

Någon som vet vart man kan hyra biltransport? Tänker på dem som man kan köra på B-Kort, finns några varianter.

Behöver lite tips då priser verkar skilja en hel del imellan företag.
förslagsvis i Mälardalstrakten.

Hittade ett företag som tog 1600kr för 24h och 20kr/milen.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

2

Finns i Örebro, 500kr/24h

Nytt mob nr...

3

Har tyvärr inga tips men tycker det låter svindyrt med 1600kr/ dygnet plus miltaxa, tror jag betalade 500kr för ett dygn sist jag hyrde.

4 Senaste redigerad av Wompa (2012-08-23 16:19:32)

Fast det var ju en Caravelle med flak som man fick ta 1500kg på med B-kort.. så förstår priset men måste ju finnas fler som hyr ut?

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

5

Brukar ligga massa annonser på blocket

Nytt mob nr...

6

Europcar (eller vad dom heter?), 495:-/dag har jag för mig ICQ/ab

Kan inte mycket...

7

NickeNyfiken skrev:

Europcar (eller vad dom heter?), 495:-/dag har jag för mig ICQ/ab

Har du mer detaljer om detta? Europcar påstår att de inte har några biltransporter till uthyrning.
Kan det vara annat bolag du tänkte på?

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

8

Sverige vagnen i enköping 450 kr för ett dygn

9

Fast det är väl "vanliga" kärror? Letar lite efter någon som har en pickup som man får ta 1500kg med? Finns ju såna som man kan lasta bilar på som går att köra på B kort.

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

10

Den jag hyrde var max total vikt 2600 lastvikt 2060kg biltransport.det är godis gallerian som sköter uthyrningen

11 Senaste redigerad av Wompa (2012-08-30 23:17:22)

Hittade att lastbilen.se har en biltransport i Falun.

Men dem borde ju ha på flera stationer... får ringa och höra.

2200kr med fria mil för 24timmar tycker jag är bra faktiskt.

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

12

Rackarns vad billigt det är ute i landet! Jag bokade idag ett 1500-släp på Statoil och jag tyckte 790 kr för ett dygn var helt okej, speciellt med tanke på att soppan snart är uppe i samma summor på inte alltför många mil. I mitt fall är det säkert runt trettiotalet mil och med en dryg bensinförbrukning vid last (och även vid tomt släp) lär ju soppan gå på minst 400kr. Det kostar att transportera fordon som inte gör det på egen hand (och i vis mån även de som gör), men dessa siffror som nämnts är ju låga jämfört med om man lejer bort körningen.  Default/yikes

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

13

Det som nog är skönt med statiol är väl "Hyr här lämna där"?

Isf bokar man ett släp vid närmaste statiol där man ska hämta "liket" och sen lämnar man den på närmaste vid sitt garage.

Låter bättre än att hyra biltransport men då måste man ju ha körkort också... eller ska man köra vid mörkrets ankomst?

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan