Har ett par popout rutor på gång och undrar om någon här monterat sådana och om det är jobbigt att få det tätt och i vilken ordning man ska montera dem,,,,,,,,,
Plus om det är värt besväret,,,,,,,
stenis
orust
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » How-to's (guider) » Popout rutor vw-56a bubbla montering
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har ett par popout rutor på gång och undrar om någon här monterat sådana och om det är jobbigt att få det tätt och i vilken ordning man ska montera dem,,,,,,,,,
Plus om det är värt besväret,,,,,,,
stenis
orust
Satte i min 65:a. Finns förborrade hål. Jag köpte beg men bytte alla lister. Regnar det ordentligt så lägger det sig vatten på insidan och sen rinner ner på sidopanelen. Kanske tar ett tag innan de nya listerna mjuknar och tätar bättre.
Satte i originalpopouts i min 56a för några år sedan och det var inte förborrat, köpte nya rutgummin av folkabiten och dee
läcker inte, lite mek med att få dom i rätt höjd så att de inte typ hänger när man skall stänga men väl värt besväret.
Blir garanterat fint på din bil 
P-I
Näää, förborrat är det inte tyvärr.
Undrar vilken ordning man ska montera dem?
Trycka dit rutan och markera vart man ska borra?
Kan ju vara svårt att veta var beslaget ska sitta i spänn.
stenis
orust
Här är en how to hur du sätter i pop out rutor i bilen. Mycket läsvärd tråd!
Den här och LT´s tråd i samma forum är suveräna.
Det finns även lite genomgång av färg till ratten om du läser lite.
Många tack för tråden yogi.
stenis
orust
Silvertejp är din bästa vän om du är själv
Jag har monterat ett gäng och det är inte så svårt om man tar det lugnt. Jag har för mig att jag gjorde en "How to" men det kanske var på Meanbugs 
Ska ner till garaget för att kolla vad jag har extra till rutorna, lite svårt om man ska ha svart eller beige inre klämlist.
Svart gummilist sitter det ju där nu original så det ser kanske konstigt ut med en beige, får testa.
Väntar fortfarande på rutorna, kommer säkert fastna i tullen om de inte redan fastnat.
stenis
orust
Yess, hade blecken/gångjärnen-skruvarna- beige list invändigt-svart list invändigt mm.
Spännande paket på Posten 9kg väntar på avhämtning i morgon.
stenis
orust
Köpte popout rutor hör om dagen på ebay så hoppas att mina går smärtfritt igenom tullen också!
Popout hemma idag.
Mkt bättre skick än vad jag väntade mig.
Bara söka bättre beslag (poriga), annars bara att montera.
Ny tätningslist (yttre) följde med.
stenis
orust
Det var då ett rent h€%&#&e att få i gummi listerna, de som följde med gick bara inte att få i. Hittade en annan list som hade en tunnare bas som jag knör i nu, inte lätt det heller.
Kör med dragut/tunnare metoden och mycket diskmedel, kommit halvvägs på den ena nu.
stenis
orust
BILDER 
Bilder: lite poriga beslag men har bättre på gng, ny gummilist monterad.
stenis
orus
BILDER
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » How-to's (guider) » Popout rutor vw-56a bubbla montering
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.