76

goopher skrev:

När jag konverterade min splittbuss till IRS fick jag tag i Notchback-trummor 61-62. Jäkligt sällsynta tydligen, men passar RAK AV på en IRS-bakvagn, i mitt fall Typ3 runt 1972.  Inga modifieringar behövde göras - de gled rakt på.

Typ 3 61-62 har korta splines, IRS har långa. Typ3 63 har trummor för långa splines och samma diameter som Typ 1 (230 mm). Senare Typ 3 har större diameter. Det som passar rakt av på senare Typ 3 är trummor från 64-65 (248 mm).

Trevlig buss!

77

Blev en tur med bubblan till Borlänge idag och titta på mästerverket  ICQ/af

Är du inte nöjd   Sänk kraven

Typ1-57
MKP Petit -63

78

goopher skrev:

Kudos för frillan!  ICQ/ab

Tack ICQ/ab Några månaders sparande och se ut som ett troll var värt det  ICQ/af

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

79

I Freddes fall borde prylar från en "örly bej" funka, hur mycket man måste byta ut har jag inte helt klart för mig, naven är ju rätt olika, men om man plockar fram grejerna bredvid varandra borde det framgå. Den största anledningen till att inga typ1- eller typ3-grejer funkar är hjulaxeldiametern.

Har man IRS från en typ1 borde inte bara de tidiga typ3-trummorna funka, utan även de som man använder vid SA-konvertering, tidiga busstrummor (55-63) med avsvarvad kona funka. Denna slutsats drar jag eftersom det är samma diameter hos bromsarna hos en 68- (pendelaxel) och IRS (superbubbla/automat). Visst de är inte fullt lika "bolt on" som typ3-diton iom att de kräver att man tar av gods för den kortare hjulaxeln, men de är desto vanligare. Dessutom säljs de nya, färdigavsvarvade.

Sorry för OT, men jag blev så triggad av diskussionen.

Ser fram emot bilder från helgens härjningar i Bårlänge!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

80

Tack för alla tips angående bromstrummor......ska kolla upp det där, vill inte ha adapters bak.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

81

Ta lite kort från när bilen står på Bilmetro! har ni väl förstås redan gjort ICQ/ab vore kul och se när man inte är i närheten...

82

Hallå! Nyss hemkommen från Bilmetro. Det blev en kanonhelg med mycket roligt folk och en massa koppar kaffe... Kul att prova konceptet "på riktigt". Det är ju en del saker kvar att fixa men i det stora hela funkade det hela helt OK. Tack alla ni som hälsade på och spanade in åbäket! Nästa gång står det förhoppningsvis riktig espresso och latte på menyn, samt även en mängd olika roliga théer.

http://www.boxerville.se/boxerville_posts/270311_01.jpg

http://www.boxerville.se/boxerville_posts/270311_02.jpg

http://www.boxerville.se/boxerville_posts/270311_03.jpg

"Daddy Cool"

83

En lite detalj som vore väldigt "trevlig" och som jag tror folk skulle associera med ett kafé är en svart griffeltavla där priserna och alternativen finns angivna. Du kanske redan tänkt på detta men jag kom att tänka på just den lilla detaljen när jag såg kaféet uppdukat för första gången. ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

84

kee skrev:

En lite detalj som vore väldigt "trevlig" och som jag tror folk skulle associera med ett kafé är en svart griffeltavla där priserna och alternativen finns angivna. Du kanske redan tänkt på detta men jag kom att tänka på just den lilla detaljen när jag såg kaféet uppdukat för första gången. ICQ/ab

http://www.dailyfork.com/Soup-of-the-Day.jpg

... kunde inte låta bli!  ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

85

kee skrev:

Japp, har letat efter en sådan ett tag - vill ha en som är använd och lite sargad. Har några krokar ute, förhoppningsvis blir det en sådan innan sommaren kommer igång på allvar.

"Daddy Cool"

86

Galet nice ICQ/ab lätt den finaste baywindow jag sett.

87

Värmlänningen gav en bra ide ICQ/ab
Bjud på spriten/ölen. Sälj koppen/muggen för 30 spänn.
Så klockrent ICQ/ab
Sorry...lite offtopic i café miljön men det utspelade sig under tillställningen.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

88

goopher skrev:
kee skrev:

Japp, har letat efter en sådan ett tag - vill ha en som är använd och lite sargad. Har några krokar ute, förhoppningsvis blir det en sådan innan sommaren kommer igång på allvar.

Jay - kolla krogarna, finns garanterat i bolanche etc. förråd.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

89

Ville bara säga att cafébussen idag passerade besiktningen med blankt papper ICQ/ab

"Daddy Cool"

90

Grattis Jonas! ICQ/ag Måste kännas grymt efter allt arbete.

91

grattis till bes och en av dom finaste bussarna ICQ/ab

92

Tror nog att ingen är direkt förvånad ICQ/ad
Grattis ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

93

Stort grattis!En mycket fin bil som skall bli kul att se "in real life"i sommar... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

94

Gratulerar! Fick du några kommentarer om café konceptet?

Buy the ticket, take the ride... - HST

95

Tack ska ni ha, värmande ord är alltid välkomna! Vad det gäller cafékonceptet brukar de flesta ta emot det positivt. Ska till Åre i helgen, nästa vecka ska jag försöka få fjutt på den RIKTIGA kaffemaskinen! ICQ/ab

"Daddy Cool"

96

Nu får man väl nästan börja säga att bussen är "klar" - även om helt klar blir väl en bil aldrig! Kör den dagligen, finslipar lite här & där. Känns riktigt bra! Några bilder:

Kvällsmek: Hålrumsbehandling, värmefix, lite elfix
http://www.boxerville.se/boxerville_posts/030511_01.jpg

Biltema's antenn-blockoff gör ett utmärkt jobb tills mitt nya, förhoppningsvis fungerande skjutdörrhandtag dyker upp
http://www.boxerville.se/boxerville_posts/030511_02.jpg

Stilstudie i vårsolen
http://www.boxerville.se/boxerville_posts/030511_03.jpg

Glad försommar på er, allihop!

"Daddy Cool"

97

Jag  måste sälla mig till resten å utbringa ett fyrfaldigt hurra för ett kanonfint genomfört bygge..

Hurra   Default/yikes
Hurra   Default/yikes
Hurra   Default/yikes
Hurra.  Default/yikes

ICQ/ad

98

Riktigt fin!

1303S -73, Golf GTI -10, Passat SC TDI 4motion -19

99

Man kan nästan inte låta bli att dra på smilbanden när man ser den...

Läcker, är ordet ICQ/ag !

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

100

Vart har du beställt skjutdörrhandtaget ifrån för firma?