176

Annars kan ju pappagubben gnussa lite med slippapper så blir både bilen och Ralphons matta.  ICQ/ae
Fränt bygge!

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

177

Reine skrev:

Annars kan ju pappagubben gnussa lite med slippapper så blir både bilen och Ralphons matta.  ICQ/ae
Fränt bygge!

Haha aah ICQ/ad nä men de får la bli som de blev, får se imöra hur de ser ut! ICQ/ad får gömma mig ute i våtmarkerna där de e lite blankare ICQ/ag Och jag orkar INTE åtgärda något, vill bara sätta ihop den så man får in pickupen !
Tackar.! Default/smile

178

Snyggt!  ICQ/ab

Mera känd som jb...

179

Farsan i full fart!
http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/Ralander/CB6D105C-7BC4-4B67-9622-58688D062A46-4349-00000606166406AC.jpg

Nu har skeppet landat!
http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/Ralander/EA8B183B-8A58-47AC-9B50-5A6926BC3040-4349-000006057BC91389.jpg

Skall väl fara & hämta dörrar, skärmar etc nu så man kan krypa ner i soffan..!! ICQ/ae

180

Kommer bli riktigt bra det här! Vad blir det för färg på fälgarna?

181

rs68 skrev:

Kommer bli riktigt bra det här! Vad blir det för färg på fälgarna?

Bra fråga! Vad tycker du/ni..?? Svarta eller gröna fälgar med svarta eller gröna kapslar (för kapslar skall jag ha!, dom är färdiga för lack) jag tror nog faktiskt att de blir svarta fälgar med gröna kapslar... ICQ/ad

182

hela bygget är kanon! stuket kommer bli skitfränt ..utom navkapslarna då ICQ/ad

183

tycker du skulle haft gula fälgar

184

scitter skrev:

tycker du skulle haft gula fälgar

X2  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

185

hmm ICQ/ad haha sluta plantera tok-idéer...!  ICQ/ag nja kaplsar lär jag ha så länge jag har "ful-adaptrar" fram  ICQ/ad  Kan konverterta trummorna fram men då lär jag bygga 2st till fälgar med lite mer negativ ET - kommer för långt in annars.  ICQ/af

186

GULA fälgar Gula kapslar!
de e de enda rätta och Patte fattar det!

187

scitter skrev:

GULA fälgar Gula kapslar!
de e de enda rätta och Patte fattar det!

OKEJ DÅ ICQ/ad skall sova på det - sov gott ..!

188

gröna fälgar med vit text på fälgbanan.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

189

Gruen - gruen...!!!

190

Alander skrev:

Jo! Idag blev det lackering av kaross..! (står & torkar nu).
Farsan gick upp vid 5 tiden och drog vidare till garaget & slipade o spackla klart försrdörren - TACKAR för det;) (som fått sin underdel bytt av tidigare ägare!)

Tjusigt, om den inte blir riktigt matt kan du ju lägga matt klarlack över.. extra skydd också.

Btw, fick din farsa sin underdel av tidigare ägare?  Default/lol

191

Gula, gula.! Matcha texten på däcken, bryt av mot de gröna, våga vara annorlunda! De kommer bli galet häftigt! Du ha mitt ord på det. Pengarna tillbax om du inte e nöjd

192

Banangult på fälgbanan  ICQ/ad

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

193

MrPete skrev:
Alander skrev:

Jo! Idag blev det lackering av kaross..! (står & torkar nu).
Farsan gick upp vid 5 tiden och drog vidare till garaget & slipade o spackla klart försrdörren - TACKAR för det;) (som fått sin underdel bytt av tidigare ägare!)

Tjusigt, om den inte blir riktigt matt kan du ju lägga matt klarlack över.. extra skydd också.

Btw, fick din farsa sin underdel av tidigare ägare?  Default/lol

Hmmm... Såg oxå detta skumma yttrande, men måste nog dementera det hårt...!!!
Jag har haft samma underdel genom ALLA ägare...!!!  ICQ/ad

I övrigt så räcker det med att inte tvätta bilen om man inte vill ha den blank!
Felet var att jag körde det blandningsförhållande som stog på burken (2:1)..
Skulle ha kört 3:1 eller t.o.m 4:1...
Ringde dessutom till firman som sålde färgen och kollade om jag verkligen skulle ha 2:1 eftersom härdaren blankar till det.. och det skulle jag tycktedom...
Men-men, Adam är nöjd, så då är det bra!
Blir inte bättre för det priset...

194 Senaste redigerad av jocke.pson (2012-12-03 18:05:01)

Klart att de ska va gula! Min gröna baja passar perfekt med gula fälgar!  ICQ/ag

Post's attachments

P1010745_detail.JPG, 80.49 kb, 600 x 398
P1010745_detail.JPG 80.49 kb, 201 downloads since 2012-12-03 

195

Yes yes ICQ/ab kan vara coolt med gula fälgar visst,.. Men blir ju lite svårt att kamouflera mig ute i skogen när samhället fallerar..!  ICQ/af

We Will See - tack för alla tips/råd ICQ/ad jo din Baja passar finfint med gula, tillsammans med resten av stuket  ICQ/ag

196

matt öken gula så kan du gömma dig i gläntan där savannen börjar när du åker på safari ICQ/ad den blir väll 4x4?

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

197

Gröna med svarta kapslar som du skrev tror jag på ICQ/ab

198

vwove skrev:

matt öken gula så kan du gömma dig i gläntan där savannen börjar när du åker på safari ICQ/ad den blir väll 4x4?

Hehe Nää 4x4 får farsan hålla sig till..! Är ju inte bara & bara ICQ/ad

rs68 skrev:

Gröna med svarta kapslar som du skrev tror jag på

Fast jag tycker ju tvärtom ICQ/ab svarta fälgar med gröna kapslar. ICQ/ad

199

Kändes inte helt fel med gröna fälgar o svarta kapslar...
Ska ju dit lite bågar o grejer i svart oxå.. Då håller man liksom svart på grönt...

200

Mm, får leka i photoshop när den e ihop ICQ/ab